خبرهای داغ:
محمد گل زاده
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل:
جواد صدیقیان گفت: سه اثر تاریخی آران و بیدگل در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.
کد خبر: ۸۸۴۴۳۸۹
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آران و بیدگل، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل اعلام کرد: طبق بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی ‌تاریخی کشور خانه‌های تاریخی غلامی، عمارتی و سرافرازی در شهرستان آران وبیدگل ثبت ملی شدند.

جواد صدیقیان تصریح کرد: خانه تاریخی غلامی در بخش کویرات شهر ابوزید آباد به شماره ۳۱۶۰۷، خانه عمارتی در بخش مرکزی شهر نوش آباد به‌شماره ۳۱۶۱۰ و خانه سرافرازی در بخش کویرات شهر ابوزید آباد هم به ‌شماره ۳۱۶۸۰ در فهرست آثار ملی کشور به ‌ثبت رسیده است.

وی این آثار را نمایانگر سبک معماری کویری و مناطق بیابانی دانست و عنوان کرد: شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۵۰ اثر تاریخی ثبت ملی و با جاذبه‌های طبیعی فراوان، از ظرفیت‌های بسیاری برای ارتقای جایگاه صنعت گردشگری در استان برخوردار است.

صدیقیان همچنین از بررسی و ثبت گویش محلی راژی ابوزیدآباد خبر داد و اذعان کرد: گویش راژی در جلسه هفته گذشته شورای ثبت استان اصفهان به عنوان یکی از شاخص ترین گویش‌های مرکز فلات مرکزی ایران ثبت و سپس برای تصویب نهائی به شورای عالی ثبت آثار ملموس و ناملموس کشور ارسال شد.

 

ارسال نظرات