زمان برای طولانی شدن پروژه‌ها نداریم و باید در سال جاری برای پروژه‌های عمرانی جلسات مشترک برای هماهنگی و همکاری قبل از فراخوان آگهی برگزار شود.
کد خبر: ۸۸۴۴۴۴۳
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، شهردار زنجان در جلسه شورای اداری شهرداری زنجان از مدیران اجرایی شهرداری خواست طی یک ماه آتی وضعیت پروژه‌های مهم نیمه تمام در سال گذشته را مشخص کنند و در این راستا، گفت: پروژه‌های نیمه تمام سال گذشته در لایحه بودجه سال جاری نیامده و شهردارن مناطق طی یک ماه آتی وضعیت آن را مشخص و عملیات اجرایی را به پایان برسانند.

حبیب یگانه خواستار بررسی ظرفیت مالی و فنی پیمانکاران اجرایی پروژه‌ها شد و افزود: مدیران متولی طی روزهای آتی بررسی و آنالیز در خصوص پیمانکاران عمرانی انجام دهند و ظرفیت پیمانکاران در اجرای عملیات اجریی مشخص شود. قابل قبول نیست که برخی پیمانکاران چند پروژه را دریافت کنند و در ارائه خدمات خود دچار تاخیر و مشکل باشند. ارزیابی کیفی و فنی از پیمانکاران صورت گیرد.

وی با بیان اینکه پروسه زمانی برای برآورد ریالی پروژه‌ها و انجام فراخوان آگهی زمان‌بر است، اظهار داشت: به دلیل طولانی شدن پروسه زمانی کارها مدیران باید هم اینک نسبت به آغاز برخی امور اقدام کنند. طولانی شدن برخی اقدامات در سطح شهر قابل پذیرش نیست.

شهردار زنجان زمان اجرای پروژه‌های عمرانی را بسیار مهم خواند و تاکید کرد: زمان اتمام پروژه‌های عمرانی برای شهروندان زنجانی بسیار مهم است. در این راستا مدیران اهتمام جدی داشته باشند. در سال جاری برای پروژه‌های عمرانی، ترافیکی و خدمات زمان بندی پروژه انجام و مطابق آن باید انجام شود.

یگانه با بیان اینکه پروژه‌هایی که از سال گذشته آغاز شده حداکثر یک ماه آینده باید به اتمام برسند، افزود: زمان برای طولانی شدن پروژه‌ها نداریم. در سال جاری برای پروژه‌های عمرانی جلسات مشترک برای هماهنگی و همکاری قبل از فراخوان آگهی برگزار شود.

شهردار زنجان شهرداری را نهاد عمومی خدمت رسان عنوان کرد و گفت: این نهاد حتی یک ساعت قابل تعطیل شدن نیست. مطابق تکالیف تکالیف قانونی و فارغ از تصویب و یا عدم تصویب لایحه از مدیران خواسته شده بود اقدامات لازم برای پروژه‌ها انجام شود. نباید پروژه‌های سطح شهر به تعویق بیافتد و باید نیاز مردم تسریع شود.

وی از اقدامات مدیران شهرداری در تعطیلات نوروز قدردانی کرد و اظهار داشت: اقدامات زیادی برای آماده سازی شهر برای تعطیلات نوروز صورت گرفت و اغلب بازخورد مثبت نسبت به اقدامات توسط شهروندان وجود داشت. به دلیل این خدمات از شهرداری در جلسه شورای اداری استان تقدیر شد.

یگانه همچنین خواستار حضور نیروهای بدنه شهرداری در برنامه‌های فرهنگی شد و تاکید کرد: همکاران و مدیران شهرداری در برنامه‌های فرهنگی شهرداری حضور مثبت داشته باشند. ایفای نقش لازم را داشته و نسبت به ارائه برنامه و پیشنهادات اقدام شود.

شهردار زنجان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود خواستار آماده باش نیروهای خدمات شهری برای انتخابات آتی شد و گفت: از هم اکنون برای روزهای انتخابات فضاسازی شهری آغاز شود و آمادگی لازم در این خصوص وجود داشته باشد. برنامه ریزی لازم برای برآورد تجهیزات و بنر و بیلبورد و غیره صورت گیرد.

در این جلسه همچنین خرید تخصیص اعتبار برای قیر مورد نیاز لکه گیری و آسفالت معابر شهری، جلوگیری از تخلفات ساختمانی، پیگیری مصوبات کمیسیون ماده 5 در خصوص پروژه سرمایه گذاری، پیگیری وضعیت پروژه های سرمایه گذاری و تسریع امور در آن و همچنین اولویت بندی برای خرید تجهیزات و ملزومات مورد نیاز سازمان آتش نشانی طرح و بررسی شد.

گفتنی است در این جلسه چند موضوع صورتجلسه شد. از جمله:

ظرف مدت یک هفته برنامه زمان بندی اجرای پروژه‌هایی که در سال 96 مصوب شده است شهردار محترم ارسال شود

تجهیز و بهره برداری از چاه‌های آب خام و نصب کنتورها در آن انجام شود.

دریافت سند برای زمین دو هکتاری زمین سبزه میدان و آماده سازی کامل اسناد، تفکیک و رفع معارض در آن انجام شود.

ارسال نظرات