واکنش معاون رئیس جمهور سابق به افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارمندان دولت چند هفته مانده به انتخابات؛
فروزنده گفت: اگر این اقدام دولت هم مجوز نداشته باشند، همه می‌دانند که این مسئله یک حرکت انتخاباتی است. انشالله مردم در نظر داشته باشند که دولت نباید از ظرفیت‌های خود برای پیروزی در انتخابات استفاده کند.
کد خبر: ۸۸۴۴۴۴۹
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، لطف الله فروزنده معاون رئیس جمهور سابق و قائم مقام سابق مرکز پژوهش‌های مجلس  در خصوص اقدام جدید دولت یازدهم برای افزایش 50 درصدی حقوق‌ کارمندان دولت در آستانه انتخابات اظهار کرد: مجلس باید به ماجرای افزایش 50 درصدی حقوق‌ها در آستانه انتخابات ورود کند و ببیند که دولت اصلا اجازه چنین افزایشی را آن هم در آستانه انتخابات دارد یا خیر.

وی افزود: هرگونه افزایش حقوق طبق قانون مدیریت خدمات کشوری مجوز مجلس را می‌خواهد. باید دید مبنای قانونی این اقدام دولت چیست. اگر از نظر مبنای قانونی مجلس چنین اختیاری را به دولت داده است اشکالی در این زمینه وجود ندارد.

فروزنده خاطرنشان کرد: طبیعی است و خیلی روشن است که از این حرکت دولت می‌توان برداشت انتخاباتی کرد. براساس قانون باید دید مجلس به دولت اجازه که در سال 96 چند درصد حقوق بازنشستگان را افزایش دهد. مجلس برای 10 تا 15 درصد افزایش مجوز داده و از افزایش بیش از این مقدار یا باید با مجوز قانونی باشد، که اگر مجوز نداشته باشند این کار دولت خلاف قانون است.

وی تصریح کرد: اگر این اقدام دولت هم مجوز نداشته باشند، همه می‌دانند که این مسئله یک حرکت انتخاباتی است. انشالله مردم در نظر داشته باشند که دولت نباید از ظرفیت‌های خود برای پیروزی در انتخابات استفاده کند.

قائم مقام سابق مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: افزایش 50 درصدی حقوق‌ها مصداق استفاده از ظرفیت‌های دولت برای پیروزی در انتخابات است و به نظر من یک اقدام خلاف قانون است. افزایش حقوق‌ها باید در قانون بودجه آمده باشد، مجلس مجوز داده باشد و منابع آن هم مشخص باشد.

فروزنده بیان کرد: بهتر است رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در این خصوص اظهار نظر کند و در برابر این اقدام خلاف واقع دولت موضع بگیرد.

ارسال نظرات