امام جمعه اصلاندوز:

درمان گناهان،استغفار و طلب عفو از خداوند متعال است

امام جمعه اصلاندوز با تبریک ایام معنوی و پرفیض ماه رجب گفت:درمان گناهان، استغفار و طلب عفو از پیشگاه ذات پاک الهی است.
کد خبر: ۸۸۴۴۵۰۰
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز به نقل ازارس تبار،حجت الاسلام والمسلمین عظیم اسدزاده در خطبه های این هفته نماز جمعه اصلاندوز با تبریک ایام ماه رجب اظهار کرد:ماههای رجب و شعبان و رمضان شرافت زیادی دارند و در فضیلت آنها روایات بسیاری وارد شده است. از حضرت رسول (ص) روایت شده كه: ماه رجب ماه خدا است و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است كسى كه یك روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خشنودى خداوند بزرگ می شود.

وی ماه رجب را ماه رحمت الهی دانست و افزود:درمان گناهان، استغفار و طلب عفو از پیشگاه ذات پاک الهی است و ماه رجب بهترین ماه برای استغفار و توبه است.

امام جمعه اصلاندوز در ادامه به برگزاری مراسم پرفیض اعتکاف اشاره کرد و گفت:متاسفانه سالهای گذشته استقبال خوبی در این شهر نشده بود که امید است امسال شاهد برگزاری پرشکوهترین مراسم اعتکاف در دو مسجد جامع شهر اصلاندوز و صاحب الزمان(عج) قره قباق باشیم.

حجت الاسلام اسدزاده با بیان اینکه اعتکاف، فرصت روزه گرفتن در ماه رجب را برای مومنان مهیا می کند و از ارزش فوق العاده ای برخوردار است افزود:اعتکاف آرامش روحی، صبر، دعا، توبه و استغفار را در انسان ها فراهم می کند و باعث تزکیه روح می شود که امیدواریم مومنان بخصوص جوانان و نوجوانان از فرصت اعتکاف در ماه رجب به منظور تزکیه نفس استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه های این هفته با اشاره به شعار امسال گفت:مسؤولان با عمل به نامگذاری امسال به عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» باید به فکر تولید و اشتغال جوانان باشند و به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب عمل کنند.

خطیب جمعه اصلاندوز با اشاره به روز سلامتی و اهمیت مردم به سلامتی، بر ضرورت ترویج ورزش در جامعه به ویژه در بین خانواده ها تأکید کرد و برگزاری پیاده روی خانوادگی که امروز در شهر اصلاندوز برگزار شد را باعث افزایش روحیه و توان جسمانی خانواده ها دانست.

حجت الاسلام اسدزاده با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد باسعادت حضرت علی (ع) به شخصیت زندگانی و اخلاقی آن حضرت اشاره کرد و از مردم خواست زندگانی ائمه اطهار(ع) و حضرت علی(ع)را نمونه و الگوی خود قرار دهند.

وی به سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و گفت:شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی یک مجاهد مکتبی پایبند به دین، بصیر،اخلاق، شجاع و ولایتمدار بود.

امام جمعه اصلاندوز با تبریک ميلاد حضرت امام جواد(ع) به تشريح برخی ابعاد وجودی پيرامون شخصيت آن حضرت پرداخت و افزود: آن حضرت با توجه به عمر كوتاه، در همه مقاطع زندگی ويژگیهای منحصر به فردی داشت که یکی از خصوصیات برجسته امام جواد خیر بودن ایشان بود.

ارسال نظرات