معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد استان اردبيل خبر داد:
كميته امداد استان اردبيل از ابتداي فعاليت خود تا كنون بيش از 39 هزار اشتغال پايدار را براي خانواده‌هاي نيازمند و اقشار آسیب‌پذیر جامعه ايجاد كرده است.
کد خبر: ۸۸۴۴۵۲۶
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل؛ جهانبخش نژادجواد، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اينكه در سال گذشته دو هزار و 189 فرصت شغلي براي خانواده‌هاي تحت پوشش اين نهاد ايجاد شده است، گفت: با توجه به ظرفيت منطقه و استعداد مددجويان بيشترين طرح اشتغال در زمينه دامپروري اجرا شده كه نتايج بسيار مطلوبي را به همراه داشته است.

وي با بيان اينكه كميته امداد استان اردبيل از ابتداي فعاليت خود تا كنون بيش از 39 هزار اشتغال پايدار را براي خانواده‌هاي نيازمند و اقشار آسیب‌پذیر جامعه ايجاد كرده است، تصريح كرد: نظارت، بازديدهاي دوره‌اي و ارائه مشاوره به مجريان طرح‌هاي اشتغال و خودكفايي موجب شده است تا فرصت‌هاي شغلي از پايداري لازم برخوردار باشند.

نژادجواد با اشاره به اينكه در سال گذشته 36 هزار و 251 مورد بازديد از طرح‌هاي تحت نظارت كميته امداد به انجام رسيده است، بيان كرد: بيش از 14 هزار طرح اشتغال تحت نظارت مستمر اين نهاد قرار دارند كه ناظران فني و تخصصي با انجام بازديدهاي دوره‌اي و ارائه مشاوره‌هاي لازم به مددجويان مي‌كوشند سطح كيفي و كمي محصولات توليدي آنان را ارتقاء بخشند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اعلام اينكه در سال 95، بانك‌هاي عامل بيش از 185 ميليارد ريال تسهيلات اشتغال و خودكفايي به مددجويان تحت حمايت پرداخت كرده‌اند، گفت: در سال‌جاري، تلاش داريم با افزايش همكاري‌ها با بانك‌هاي عامل بتوانيم به تعداد بيشتري از مددجويان تسهيلات اشتغال پرداخت كنيم تا آنان با تكيه بر توانايي و استعدادهاي خود بتوانند از چرخه حمايتي خارج شوند.

وي با اشاره به اينكه مددجويان پس از دريافت وام اشتغال و داشتن شرايط لازم، تحت پوشش بيمه تأمین اجتماعي قرار مي‌گيرند تا بعد از رسيدن به سن بازنشستگي، از مزاياي آن بهره‌مند شوند، اظهار كرد: يكي از راهكارهاي مهم كميته امداد در توانمندسازي خانواده‌هاي تحت پوشش بهره‌گيري از ظرفيت بيمه‌هاي اجتماعي است تا روند خوداتكايي آنان تسهيل و تسريع يابد.

نژادجواد با بيان اينكه كميته امداد تمام تلاش خود را براي خودكفايي مددجويان تحت حمايت به كار گرفته است، افزود: با همكاري مضاعف مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي و بانك‌هاي عامل مي‌توانيم مسير توانمندي و خوداتكايي خانواده‌هاي آسیب‌پذیر را هموار سازيم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اشاره به اينكه برنامه‌هاي لازم را در جهت تحقق شعار سال جديد كه توسط مقام معظم رهبري به «اقتصاد مقاومتي: توليد- اشتغال» مزين شده است را در دستور كار قرار داده‌ايم، اعلام كرد: برگزاري دوره‌هاي آموزشي بازار محور، ايجاد تنوع در طرح‌هاي اجرايي، افزايش درآمد حاصل از طرح‌هاي خودكفايي و ارتقاء كيفيت محصولات توليدي مددجويان از جمله برنامه‌هاي مهم در سال 96 است كه اميدواريم با درايت و همكاري ساير دستگاه‌هاي اجرايي بتوانيم به اين مهم دست يابيم.

ارسال نظرات