انتظار ما این است که برای طرح رونق اقتصادی، بانک‌های خصوصی نیز وارد میدان شوند و کشور را از شرایط حاکم بیرون بکشند.
کد خبر: ۸۸۴۴۵۵۵
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان، با تاکید بر اینکه خروجی طرح‌های کارگروه اشتغال باید افزایش توان تولید و بهبود وضعیت اشتغال باشد، گفت: هر دستگاه و مدیری که زیر چتر جمهوری اسلامی قرار دارد و پیام مقام معظم رهبری را در آغاز سال دریافت کرده است، اگر ذره‌ای در ارتباط با ایجاد شغل کوتاهی کند از دو حالت خارج نیست، یا پیام را دریافت نکرده و یا کم‌لطفی می‌کند. این در حالی است که فرمایشات مقام معظم رهبری، همه دستگاه‌های حاکمیتی، غیرحاکمیتی، دولتی، قضایی و نظامی را شامل می‌شود.

اسدالله درویش‌امیری افزود: اگر برای اجرای منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری همه نگاه‌ها به سمت دولت باشد اشتباه است؛ چرا که همه در ایجاد اشتغال سهم دارند و باید برای بهبود وضعیت کمک کنند؛ در واقع هر کسی در تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری برای اداره امور کشور سهیم است و همه بخش‌ها باید برای تقویت تولید داخلی و اشتغال وارد میدان شوند.

وی با بیان اینکه نباید برای بهبود وضعیت اشتغال فقط از قوه مجریه انتظار داشت، افزود: انتظار ما این است که برای طرح رونق اقتصادی، بانک‌های خصوصی نیز وارد میدان شوند و کشور را از شرایط حاکم بیرون بکشند؛ در واقع برای تحقق منویات مقام معظم رهبری، همه ارکان نظام باید همکاری کنند؛ چرا که لازمه سرمایه‌گذاری در هر منطقه‌ای، امنیت و آرامش است.

درویش‌امیری با اشاره به اینکه ما برای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری، به عنوان سربازان صف اول و خدمت‌گزاران نظام هستیم، تاکید کرد: باید همه بخش‌ها دست به دست یکدیگر دهند. در غیر این صورت می‌توان مدعی شد که برخی دستگاه‌ها از منویات مقام معظم رهبری تبعیت نمی‌کنند.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه برای رفع نگرانی مقام معظم رهبری از وضعیت اشتغال، طرح‌های عملیاتی باید وارد میدان شود، تصریح کرد: بیکاری، بیماری بزرگ جامعه است و شخص اول مملکت در روزهای آغازین امسال به همه تکلیف کرده‌اند که برای رفع بیکاری وارد میدان شوند.

این مسئول تاکید کرد: دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان باید از دعوت مدیران دستگاهی که دو جلسه پشت سر هم غیبت می‌کنند سر باز زند. علاوه بر این، دستگاه‌های اجرایی استان باید برنامه‌های برش استانی ستاد اقتصاد مقاومتی را در هر جلسه گزارش دهند.

وی یادآور شد: اشتغال استان زنجان، بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات را شامل می‌شود و اعضای هر سه بخش باید گزارش‌های پیشرفت خود را در جلسات کارگروه اشتغال ارائه دهند. البته خوشبختانه پارسال اقدامات خوبی توسط کمیته امداد و صندوق کارآفرینی امید صورت گرفته و تسهیلات پرداختی صندوق در طول پارسال در مقایسه با سال 94، دو برابر شده است.

ارسال نظرات