ساختمان فرمانداری سلطانیه باید متناسب با بافت معماری این شهر طراحی شود که نمادی برای این منطقه محسوب شود.
کد خبر: ۸۸۴۴۵۶۵
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در بازدید از پروژه احداث ساختمان جدید فرمانداری سلطانیه بر اهمیت و نقش تاریخی شهر سلطانیه در ایران تاکید کرد و گفت: سلطانیه٬ شهر جهانی و شناسنامه ملی ایرانیان به شمار می آید.

اسدالله درویش امیری در جریان سفر به شهرستان سلطانیه و بازدید از روند احداث ساختمان جدید فرمانداری این شهرستان،طراحی انجام شده برای این ساختمان را دارای شرایط متناسب با بافت معماری این شهر توصیف کرد.

وی با بیان اینکه گنبد و شهرستان سلطانیه از افتخارات کشور محسوب می شوند٬ افزود: ساختمان فرمانداری سلطانیه باید متناسب با بافت معماری این شهر طراحی شود که نمادی برای این منطقه محسوب شود.

استاندار زنجان همراهی مردم و مسئولان این شهر برای حفظ هویت معماری منطقه را خواستار شد و تاکید کرد: در ساخت و ساز و توسعه این شهر باید دقت زیادی صورت گیرد. در نمای ساختمان های شهر نمود معماری شهر رعایت شود و طراحی ساختمان های شاخص این شهر با توجه به شرایط فرهنگی و تمدنی آن انجام شود.

وی گنبد سلطانیه را یک بنای تاریخی فاخر با شهرت جهانی توصیف کرد و یادآور شد: پایه گذاری نماها و طراحی های متناسب با هویت فرهنگی شهر در سلطانیه با دقت انجام و ادامه داشته باشد.

ارسال نظرات