کارشناس مذهبی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
حجت الاسلام قائمی هاشمی گفت: امام جواد (ع) مولود با برکت هستند. یعنی همه اهل بیت با برکتند اما حضرت جواد الائمه (ع) به دلیل اتفاقاتی که برای امام هشتم رخ داد ایشان مولود با برکت شناخته شدند.
کد خبر: ۸۸۴۴۵۷۴
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
حجت الاسلام محمد جواد قائمی هاشمی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به ولادت حضرت جواد الائمه (علیه السلام) گفت: امام جواد (ع) مولود با برکت هستند. یعنی همه اهل بیت با برکتند اما حضرت جواد الائمه (ع) به دلیل اتفاقاتی که برای امام هشتم رخ داد ایشان مولود با برکت شناخته شدند.

وی افزود: برای امام هشتم(ع) اتفاقاتی پیش آمد که حتی مسلمانان نیز نسبت به امام رضا بدبین شدند و حتی می گفتند که ایشان به دلیل اینکه فرزند ندارند امام نیستند. زیرا امام رضا خیلی دیر صاحب فرزند شدند برخی در امام بودن حضرت شک می کردند و این اتفاق بهانه ای شد تا فرقه واقفیه شکل بگیرد.

این کارشناس مذهبی در ادامه گفت: اما وقتی امام جواد (ع) مت.ولد شدند مولود با برکت شناخته شدند و آن عده هم با ولادت حضرت به اشتباهات خود پی بردند.

حجت الاسلام قائمی هاشمی با اشاره به ویژگی ها وفضایل اخلاقی حضرت بیان داشت: امام محمد تقی (ع) جزء ائمه ای هستند که از طفولیت امامت را بر عهده گرفتند مهم ترین ویژگی حضرت علم و دانش ایشان و اخلاص در همه کارها بود.

ارسال نظرات