خبرهای داغ:
به بهانه میلاد حضرت جوادالائمه علیه السلام، تصمیم گرفتم علت طلب رزق و روزی در دنیا و برآورده شدن حاجات مادی و دنیوی، ما با توسل به امام جواد علیه‌السلام را جستجو کنم؟!...
کد خبر: ۸۸۴۴۵۷۸
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
جوادالائمه؛ باب الحوائج مادی و دنیوی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، به بهانه میلاد حضرت جوادالائمه علیه السلام، تصمیم گرفتم علت طلب رزق و روزی در دنیا و برآورده شدن حاجات مادی و دنیوی، ما با توسل به امام جواد علیه‌السلام را جستجو کنم؟! 
جستجویی در روایات، نرم افزارها و اینترنت نمودم اما مطلب قانع کننده‌ای دستگیرم نشد...

از برخی علمایی که می‌شناختم علت را پرسیدم؛ جملگی گفتند: مشهور بین فقها و علما و اهل معنا بوده و بسیار مجرب است و این هم فقط صرف ادعا نیست و اساسا لقب ایشان، جواد است و جود، وصف کسی است که زیاد می‌بخشد و لذا اعطای این لقب برای ایشان بی‌جهت نبوده است.

دلم به این پاسخ‌ها راضی نشد تا اینکه یاد سفارش آیت الله بهجت (ره) به خواندن مداوم «دعای توسلی دیگر» در مفاتیح الجنان افتادم که در آن دعا از هر معصومی از خداوند درخواستی می‌کنیم. به مفاتیح مراجعه نمودم و دیدم از خداوند به حق امام جواد(ع) چه می‌خواهیم: 
اَللَّـهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ بِحَقِّ وَلِیِّکَ مُحمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ عَلَیْهِ السَّلامُ إلاّ جُدْتَ بِهِ عَلَیَّ مِنْ فَضْلِکَ، وَتَفَضَّلْتَ بِهِ عَلیَّ مِنْ وُسْعِکَ، وَوَسَّعْتَ عَلَیَّ رِزْقَکَ، وَاَغْنَیْتَنی عَمَّنْ سِواکَ، وَجَعَلْتَ حاجَتی اِلَیْکَ. وَقَضاها عَلَیْکَ، اِنَّکَ لِما تَشآءُ قَدیرٌ

خدایا از تو درخواست می‌کنم به حق ولیّت محمّدبن علی(ع)که بر من از فضلت ببخشی، و از فراخی عنایتت تفضلّ فرمایی، و بر من فراوان سازی روزیت را وازغیرخودت مرا بی‌نیاز گردانی و حاجتم رادربارگاه خود قرار دهی، و برآوردنش را به عهده خود گذاری،همانا تو بر آنچه بخواهی توانایی. 

البته همه ائمه علیهم‌السلام، در همه جهات دنیوی و اخروی، هادی و ناصرند اما هر کدام از امامان ما در یکی از ابعاد، ظهور و بروز بیشتری دارند. مثلا در بین عرفا و علما معروف است که اگر کسی از خداوند متعال، علم بخواهد به وجود مقدس امام باقر علیه‌السلام و امام صادق علیه‌السلام توسل پیدا کند. یا اگر کسی طالب معنویت است به حضرت علی علیه‌السلام متوسل شود.

باز بخوانیم:
اَللَّـهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ بِحَقِّ وَلِیِّکَ مُحمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ عَلَیْهِ السَّلامُ إلاّ جُدْتَ بِهِ عَلَیَّ مِنْ فَضْلِکَ، وَتَفَضَّلْتَ بِهِ عَلیَّ مِنْ وُسْعِکَ، وَوَسَّعْتَ عَلَیَّ رِزْقَکَ، وَاَغْنَیْتَنی عَمَّنْ سِواکَ، وَجَعَلْتَ حاجَتی اِلَیْکَ. وَقَضاها عَلَیْکَ، اِنَّکَ لِما تَشآءُ قَدیرٌ...

بسیجی اهل قلم: حجت شعبانی
ارسال نظرات
پر بیننده ها