خبرهای داغ:
مدیری حوزه‌‌ علمیه خواهران قزوین اذعان کرد:
مدیری حوزه‌ علمیه خواهران استان قزوین اذعان کرد: امام محمدتقی(ع) در امیدبخشی به جهان تشیع جایگاه ویژه‌ای دارند و با ولادت ایشان مکتب تشیع جان تازه‌ای گرفت.
کد خبر: ۸۸۴۴۵۸۳
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹

حجت‌الاسلام رضا کاظم‌لو مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، به مناسبت ولادت امام محمدتقی(ع) و مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی ایشان اظهار کرد: امام جواد(ع) دارای جایگاه ویژه‌ای در میان شیعیان هستند و از خصوصیات ویژه و منحصر به فردی برخوردارند.

وی تشریح کرد: امام محمدتقی(ع) در امیدبخشی به جهان تشیع جایگاه ویژه‌ای دارند و با ولادت ایشان مکتب تشیع جان تازه‌ای گرفت.

این مسئول ضمن اشاره به سخنی از امام رضا(ع) تبیین کرد: امام محمدتقی(ع) مولود مبارک هستند که مولودی چون ایشان به دنیا نیامده است و ایشان برکات ویژه‌ای را برای شیعیان به همراه داشته‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران قزوین مطرح کرد: پس از آن‌که امام رضا(ع) از سن سی سالگی گذشتند و صاحب فرزند پسری نشدند، عده‌ای از دشمنان به شبهه‌پردازی نسبت به امامت امام رضا(ع) و آینده امامت پرداختند.

کاظم‌لو اضافه کرد: با تولد امام جواد(ع) همه شبهه‌ها نسبت به امامت امام رضا(ع) برطرف شد و مسئله امامت و ولایت که توسط دشمنان در حال تزلزل بود، جان تازه‌ای گرفت.

وی حل مشکلات علمی جهان اسلام توسط امام نهم را یکی دیگر از ابعاد شخصیتی آن بزرگوار عنوان کرد و گفت: مامون با برگزاری جلسات متعدد و دعوت کردن از اندیشمندان آن زمان و هم‌چنین دعوت از امام محمدتقی(ع) که در آن زمان نوجوانی کم سن و سال بودند برای پاسخگویی به سوالات دانشمندان، سعی در خدشه وارد کردن به وجهه علمی آن حضرت داشت.

این مسئول ادامه داد: امام محمدتقی(ع) با علم لدنی‌شان به تمام سوالات دانشمندان به طور کامل و دقیق پاسخ می‌دغادند به نحوی که دانشمندان اعتراف کردند توانایی مقابله علمی با ایشان را ندارند.

مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران قزوین سخاوتمندی بالای امام جواد را از دیگر ویژگی‌های آن حضرت دانست و تصریح کرد: امام رضا(ع) همواره فرزندش را به یاری کردن نیازمندان سفارش می‌نمودند و امام محمدتقی(ع) به خاطر سخاوت بسیارشان لقب جوادالائمه را دارند.

کاظم‌لو خاطرنشان کرد: در روایات متعدد آمده است که همواره برای رفع مشکلات مالی به امام جواد(ع) توسل کنیم چراکه ایشان هرگز کسی راغ دست خالی برنمی‌گردانند.

وی در خاتمه متذکر شد: ما شیعیان نیز باید امام جواد(ع) را الگوی زندگی خود قرار دهیم و از مال و اموال خود که امانتی از جانب خدا نزد ما است به نیازمندان کمک کنیم.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها