رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان از برگزاری پنجمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه با رویکرد ارتقای بهره‌وری به میزبانی خرم‌آباد خبر داد
کد خبر: ۸۸۴۴۶۳۸
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ؛حسین سلاحورزی اظهار داشت : با توجه به اهمیت موضوع و با هدف هم‌اندیشی در رابطه با راهکارهای ایجاد و استحکام ارتباط صنعت و دانشگاه، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران همه ساله در راستای وظایف خود همایشی با عنوان همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه با همکاری اتاق‌های استان‌ها در یکی از مراکز استان‌ها برگزار می‌کند که این بار همایش مذکور در خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

وی افزود: تا کنون 4 دوره همایش به ترتیب از سوی اتاق‌های بازرگانی یزد، کرمان، البرز و خراسان رضوی برگزار شده و همایش خرم‌آباد پنجمین همایش از این سلسله‌ همایش‌ها خواهد بود.

سلاحورزی با بیان اینکه این همایش سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت امسال برگزار می‌شود، عنوان داشت : همایش مذکور در راستای اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار و با هدف یافتن مدلی کارآمد برای اتصال صنعت و دانشگاه به منظور افزایش بهره‌وری در صنعت، خارج از روش‌های مرسوم گذشته، به صورت کاملاً کاربردی و اجرایی برگزار می‌شود.

وی در مورد محورهای این همایش گفت: تعامل صنعت و دانشگاه، لازمه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان و همچنین بیان تجربیات صاحبان صنایع و دانشگاهیان از تعاملات مؤثر منجر به افزایش بهره‌وری بوده که از جمله محورهای پنجمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه است.

سلاحورزی در رابطه پذیرش مقاله در این همایش تصریح کرد : به منظور یکسان‌سازی مجموعه مقالات این کنفرانس و نیز برای آنکه امکان ترکیب و انتقال فایل کامپیوتری آنها فراهم شود، لازم است که مقالات با طرحی یکسان و کاملاً هماهنگ تهیه و تایپ شوند؛ از این رو فایل مفصل و کاملی برای راهنمایی در این زمینه تدارک دیده شده که علاقمندان می‌توانند آن را از سایت همایش به آدرس http://khdconf.ir دریافت کنند.

وی با تاکید بر نقش پررنگ‌تر علم و دانش و نوآوری در خلق اقتصادهای قدرتمند خاطر نشان کرد: در عصر حاضر اقتصاد دانش‌بنیان بیش از پیش مورد توجه جوامع پیشرفته قرار گرفته است به طوری که کارشناسان اقتصاد بر اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان نسخه حیاتی رشد اقتصادی کشورها تأکید می‌کنند. شکوفایی و رشد اقتصاد دانش‌بنیان در گرو تعاملات مؤثر و مستمر مراکز علمی و دانشگاهی و بنگاه‌های اقتصادی است. هر چه این تعاملات گسترده‌تر و اثربخش‌تر باشد، خلاقیت، نوآوری و بهره‌وری بیشتر و به تبع آن رشد و پویایی اقتصادی را به همراه دارد.

انتهای پیام /ز

ارسال نظرات