بخشی از اقتصاد مقاومتی زمینه‌سازی برای تأمین معیشت ایتام است و با برنامه‌ریزی و فعالیت اثربخش در این حوزه مدیریت اسلامی شکل‌گرفته و محصول آن در خانواده ایتام ظاهر می‌شود .
کد خبر: ۸۸۴۴۶۶۵
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه از مصادیق مهم اقتصاد مقاومتی در امداد توسعه بعد مردمی این نهاد است ، گفت : در این راه باید باتدبیر و تعقل نقشه راه مناسبی ترسیم کرده و فعالیت‌ها را بر محور آن تنظیم کرد.
هدایت صفری بابیان اینکه مسئولیت اصلی ما در کمیته امداد توانمندسازی خانواده ها است ، افزود : برای رسیدن به این هدف نیاز است با برنامه‌ریزی مناسب و فعالیت جمعی و گروهی و با ایجاد مفاهمه مشترک در مجموعه  هر فرد در حوزه کارکردی خود نقش‌آفرینی نماید.
وی با اشاره به نام‌گذاری سال به « اقتصاد مقاومتی : تولید – اشتغال»، اظهار داشت: سه ویژگی مدیران از دیدگاه مقام معظم رهبری انقلابی ، ارزشی و کارآمدی است و با این نگاه بهره‌وری در کار افزایش‌یافته و به اصلاح الگوی مصرف و ارتقاء بهره وری منجر خواهد شد.
صفری تصریح کرد: امروز در کمیته امداد مدیران باید در این حوزه جریان ساز شوند تا ارزش‌آفرین شده و سبک زندگی دینی در بین خانواده‌ها نهادینه شود .
مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان زنجان بابیان اینکه دشمن درصدد است تا معیشت مردم را دچار مشکل کند ، اظهار کرد : وظیفه ما این است که با فعالیت اثربخش و جهادی تنگناهای موجود در بین خانواده‌های نیازمند را رفع کرده و به‌ ارتقاء و کارآیی نظام کمک کنیم .
صفری با تأکید بر اینکه عزم و اراده همه ما در امداد باید بر این باشد که ذائقه دهک‌های پایین جامعه از نظام ولایی شیرین‌تر شود ، گفت : باید همت شود تا فیض خدمت به نیازمندان شمولیت همگانی یافته و فضای سبقت در خیرات  در جامعه شکل بگیرد.
وی کار کمیته امداد را اعتقادی و قلبی و به‌دوراز تشریفات اداری عنوان کرد و افزود : شاخص مهم امدادگری توجه به نتیجه و سرانجام کار که همان توانمندی و خوداتکایی و تأمین معاش خانواده‌های نیازمند است .
صفری داشتن تعهد و تخصص در کنار هم را از دیگر شاخص‌های مهم امداد گری در کمیته امداد دانست و ادامه داد : تخصص بدون تعهد فساد آور و تعهد بدون تخصص موجب از بین رفتن منابع می‌شود .
مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان زنجان یکی از برنامه‌های مهم در این نهاد در حوزه مشارکت‌های مردمی در سال 96 را توسعه طرح اکرام اعلام کرد و گفت : طرح اکرام کم‌هزینه‌ترین ، پربازده‌ترین و اعتمادآفرین‌ترین طرح کمیته امداد است .
صفری افزود: بخشی از اقتصاد مقاومتی زمینه‌سازی برای تأمین معیشت  ایتام است و با برنامه‌ریزی و فعالیت اثربخش در این حوزه مدیریت اسلامی شکل‌گرفته و محصول آن در خانواده ایتام ظاهر می‌شود .
مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان زنجان بابیان اینکه تعداد 10هزار و 334 حامی طرح اکرام ایتام در سطح استان زنجان با این نهاد  همکاری دارند ، اظهار کرد:  در سال 96 با برنامه‌ریزی انجام‌شده و افزایش تعداد حامیان سرانه دریافتی ماهیانه هر یتیم 3 میلیون ریال هدف‌گذاری شده است .
صفری با تأکید بر توسعه متوازن سایر طرح‌های  مشارکتی این نهاد که بر اساس آموزه‌های دینی شکل‌گرفته است ، ادامه داد: برای تحقق این موضوع نیاز است چشم‌انداز لازم طراحی و فعالیت‌ها بر اساس آن شکل‌گرفته و انجام شود.  

ارسال نظرات