زمانی اماکن تاریخی برای ما ارزشمند است که مردم در کنار آثار تاریخی احساس آرامش کنند و وجود بنا برای آنها مشکلی ایجاد نکند و این باید بعنوان یک اصل در سازمان میراث فرهنگی باشد.
کد خبر: ۸۸۴۴۶۶۹
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در نشست با فعالان و اقشار مختلف مردم سلطانیه گفت: گنبد سلطانیه یکی از شناسنامه های به ثبت رسیده ملت ایران در سازمان جهانی یونسکو است و افتخاری برای استان و شهرستان سلطانیه است.

درویش امیری با اشاره به اینکه گنبد سلطانیه گوشه ای از تاریخ سراسر افتخار ملت ایران است، افزود: گنبد سلطانیه شهرتی جهانی دارد و باید شان آن در حد شهرتش حفظ شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سلطانیه مورد توجه همه علاقمندان به تاریخ و هویت بشری است، اظهار داشت: گنبد سلطانیه را در سطح جهانی می شناسند، بر این اساس باید تلاش کنیم هویت تاریخی و فرهنگی سلطانیه حفظ شود و این مستلزم تلاش همگانی است.

درویش امیری تصریح کرد: شما مردم سلطانیه میزبان جهانیان هستید و از اقصی نقاط جهان می آیند تا از این اثر فاخر و بناهای ماندگار دیدن کنند.

استاندار زنجان گفت: باید مبلمان شهری در سلطانیه و توسعه شهری به گونه ای صورت گیرد که معماری تاریخی سلطانیه لطمه نبیند و این همت دستگاه های دولتی ، اجرایی و مردم را می طلبد.

درویش امیری با اشاره به اینکه باید در ساخت و سازهای این شهر از نماهای متناسب با فرهنگ و هویت تاریخی و فرهنگی سلطانیه استفاده شود، افززود: گنبد سلطانیه و بناهای تاریخی از سرمایه های پنهان این کشور است. کشوری با تمدنی بیش از هفت هزار سال که ما باید آنرا به ذخایر درآمدی کشور تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: باید با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی و مردم در رشد و توسعه این شهرستان بکوشیم تا تاریخ ۷۰۰ ساله آن حفظ شود و به این شهرستان نگاه ویژه ای گردد.

درویش امیری گفت: مردم استان و سلطانیه میزبان گردشگران داخلی و خارجی هستیم و هر چقدر مبلمان شهری این شهر مرتب، منظم و زیبا باشد ، باعث فخر و مباهات ماست و همه تلاشمان را برای تقویت مدیریت شهری سلطانیه به کار می گیریم.

زمانی اماکن تاریخی برای ما ارزشمند است که مردم در کنار آثار تاریخی احساس آرامش کنند و وجود بنا برای آنها مشکلی ایجاد نکند و این باید بعنوان یک اصل در سازمان میراث فرهنگی باشد.

ارسال نظرات