مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر:

برگزاری همایش استانی تولید محتوای الکترونیکی طی فروردین و اردیبهشت امسال در ابهر

در فروردین و اردیبهشت امسال همایش استانی تولید محتوای الکترونیکی در شهرستان ابهر برگزار می شود و علاوه بر این برنامه های متنوعی برای گرامیداشت مقام معلم در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۸۸۴۴۶۷۷
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ابهر در سال 96، با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اظهار کرد: براساس این سند تحول کارگاه ها و جلسه های توجیهی بسیاری برای دانش آموزان و اولیا برگزار شد تا در زمینه هدایت تحصیلی شاهد کمترین آسیب و تنش برای دانش آموزان باشیم.

موسی رضایی با بیان اینکه هدایت تحصیلی در سال 95 کمترین تنش و اعتراض را در شهرستان ابهر داشته است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در کشور ما تمایل دانش آموزان به رشته های تحصیلی براساس نیاز کشور و منطقی نبوده است و برخی از رشته ها مغفول مانده بودند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با نگرش فرایندی به این موضوع زمینه رفع این مشکل را فراهم نموده است.

وی اظهار داشت: رشته علوم انسانی از رشته های بسیار مهمی است که متاسفانه در سال های گذشته مورد بی توجهی قرار گرفت در حالی که بسیاری از علوم وابسته به همین علوم انسانی است.

وی تاکید کرد: در کشورهای پیشرفته رشته های مهارتی بیشترین جذب را دارد ولی به دلیل قدیمی شدن برخی از ابزارها در هنرستان های کاردانش و فنی و حرفه ای انگیزه برای حضور دانش اموزان کاهش یافته بود که با توجه ویژه به هنرستان ها و ایجاد تنوع رشته ای این دغدغه رفع گردیده است.

رضایی با اشاره به برنامه های پیش روی این اداره در شهرستان ابهر، یادآور شد: در فروردین و اردیبهشت امسال همایش استانی تولید محتوای الکترونیکی در شهرستان ابهر برگزار می شود و علاوه بر این برنامه های متنوعی برای گرامیداشت مقام معلم در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: نواختن زنگ سپاس از معلم، برگزاری مسابقات علمی و هنری مختلف، تهیه و ارسال گل و شیرینی به مدارس، تکریم از جلوه های ویژه معلمی، فراخوان بهترین خاطره تربیتی، تجلیل از پیشکسوتان، همایش کوهنوردی و پیاده روی و چندین برنامه دیگر به مناسبت گرامیداشت مقام معلم برگزار می شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر در زمینه اعتبارت تصویب شده برای پروژه های نوسازی مدارس شهرستان ابهر، بیان کرد: 10 میلیارد ریال برای مدرسه کردبچه و 5 میلیارد ریال برای مدرسه فاطمه الزهرا(س) در نظر گرفته شده است که امیدواریم با تخصیص این اعتبارات قسمتی از مشکلات کمبود فضای آموزشی منطقه رفع گردد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار