عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان با تاکید بر لزوم تشکیل معاونت دریایی در استانداری، راه اندازی پژوهشکده راهبردی علوم و فنون دریایی را گامی در جهت شعار سال و تحقق اشتغال و تولید دانست.
کد خبر: ۸۸۴۴۷۰۸
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، پروفسور احسان کامرانی در گفتگو با خبرنگار رفتارنیوز با اشاره به نامگذاری سال اقتصادمقاومتی، اشتغال و تولید اظهار داشت: رهبر انقلاب محور را اقتصاد مقاومتی و بر اجرای صحیح و اصولی دو رکن تولید و اشتغال تاکید کردند.

وی بیان داشت: افزودن کلیدواژه های تولید و اشتغال نشان از این دارد که در کشور در این دو بخش ضعیف کار شده یا کار اساسی صورت نگرفته لذا دولت آینده باید به این دو رکن مهم نگاه ویژه داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان با بیان اینکه فرصت های اشتغال و تولید در این کشور بسیار زیاد است ولی متاسفانه در زمینه تولید کاری اساسی و بنیادی انجام نشده گفت: این دو مسئله باهم ارتباط تنگاتنگی دارند؛ تولید باید رونق پیدا کند تا اشتغال بهمراه داشته باشد، ولی بیش تر مراکز تولیدی کوچک و متوسط در کشور طی این چهارساله تعطیل بعلت عدم پشتیبانی و همراهی بخش عمومی و دولتی و سیاست های ناکارآمد تعطیل یه نیمه تعطیل بوده اند.

کامرانی افزود: متاسفانه ما از ظرفیت های بالقوه و بالفعلی که در کشور وجود دارد به خوبی استفاده نکرده ایم مخصوصا در استان هرمزگان با وجود دریا و دریا محور بودن توسعه آن، کاری در زمینه توسعه تولید و اشتغال دریا محور و مسائل مرتبط با آن انجام نشده است، که خود دریا و مسائل مرتبط با آن از غذا گرفته تا صنعت، خدمات، توریسم و ورزش های دریایی خود زمینه های زیادی دارند که می توانند اشتغال زایی را رونق بدهند.

مسئول بسیج اساتید هرمزگان ادامه داد: ما در زمینه های دریا نتوانستیم ظرفیت های بالقوه ای که وجود دارد را به بالفعل تبدیل نماییم این درحالی است که در کشور هایی مثل کره جنوبی، نروژ، هلند، انگلیس، ایرلند و سنگاپور کشورهایی که متکی به دریا هستند، رشد یافته اند.

معاونت دریایی در استانداری راه اندازی شود

وی با بیان اینکه خود دریا به تنهایی می تواند محور توسعه برای تمام بخش ها باشد ولی متاسفانه ما نتوانسته ایم یک کار گروه دریایی جامع در استان هرمزگان تشکیل و مسائل دریا را رصد کنیم، گفت: استان هرمزگان نیاز به یک دانشگاه علوم و فنون دریایی و پژوهشکده راهبردی علوم و فنون دریایی دارد؛ بنده بار ها در محافل و مصاحبه راه اندازی این بخش های علمی و تحقبقاتی در استان را یادآور شدم، چراکه باعث تولید و اشتغال و کارآفرینی باشد ولی متاسفانه هنوز کاری از طرف دولت و مجلس در این رابطه صورت نپذیرفته است.

کامرانی عنوان کرد: پیشنهاد اجرایی و کوتاه مدت بنده در ابتدا تشکیل معاونت دریایی در استانداری و کارگروه دریایی با اختیارات خاص و ویژه زیر نظر استاندار استان و با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و نخبگان و صاحبان ایده های دریایی چه دانشگاهی و چه غیر دانشگاهی است.

این مدرس دانشگاه افزود: راه اندازی معاونت دریایی و امور مربوط به آن نیز در دستگاههای مرتبط و صنایع استان و شهرداری ها و خدمات شهری، سازمان گردشگری، سازمان ورزش و جوانان ودستگاهای دیگر و تاسیس دانشگاه علوم و فنون دریایی و پژوهشکده راهبردی علوم و فنون دریایی در حوزه آموزش عالی در استان هرمزگان می باشد.

آمار بیکاری جوانان بومی هرمزگان بالاست/ مطالبات مردم و جامعه دانشگاهی فراتر از تبلیغات انتخاباتی دیده شود

وی ادامه داد: متاسفانه بعضی از مدیران و دستگاه هایی که در استان هستند، به نیروهای بومی اعتقادی ندارند درحالی که نوع نگاهشان باید نسبت به نیروی بومی متخصص تغییر کند.

مسئول بسیج اساتید هرمزگان در این رابطه به وجود ۶۰ واحد با جمعیت دانشجویی ۸۵ هزار و ۲۷۱ نفر اشاره و بیان کرد: بیش از  ۵۰ هزار نفر فارغ التصحیل دانشگاهی و بیش از ۳ هزار نفر دانش آموخته های هنرستانی در استان وجود دارد ولی متاسفانه در استان هرمزگان آمار بیکاری بالا است و حتی بیکاری که در عمل مشاهده می کنیم بالا تر از آمار رسمی است.
عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان اظهارامیدواری کرد: در دولت بعدی به این ظرفیت های بنیادی و کمتر توجه شده در استان اهتمام بیش تری داده شود ضمن اینکه به این دست از مطالبات مردم و جامعه دانشگاهی استان نیز فقط در تبلیغات انتخاباتی اکتفا نشود.
ارسال نظرات