یک جراح و متخصص بیماری‌های لثه:

مسواک زدن بیش از اندازه باعث تحلیل لثه می‌شود

یک جراح و متخصص بیماری‌های لثه با بیان اینکه علاوه بر بهداشت دهان و دندان باید به سلامت لثه‌ها هم توجه کنیم، گفت: خیلی از اوقات بیش از اندازه و ناصحیح مسواک می‌زنیم که باعث تحلیل لثه و حساسیت آن به درمان می‌شود.
کد خبر: ۸۸۴۴۷۷۹
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج،  رضا فکرآزاد، جراح و متخصص بیماری‌های لثه با اشاره به اینکه مصرف مواد اسیدی مثل ترشیجات به دندان‌ها آسیب می‌زند اظهار کرد: بهتر است بعد از مصرف ترشیجات دهان را با آب شستشو کنیم.

این جراح و متخصص بیماری‌های لثه با اشاره به رعایت اعتدال در مصرف مواد غذایی افزود: حفظ تعادل نه تنها برای سلامت دهان و دندان مفید است بلکه در کاهش وزن، چاقی و ضریب ریسک بیماری‌های دیابت نیز نقش مهمی دارد که ضرورت مسواک زدن را یادآوری می‌کند.

فکرآزاد با اشاره به اینکه یکی از اعضایی که بیشترین میکروارگانیسم را نسبت به دیگر نقاط بدن دارد دهان و دندان است، گفت: بر این اساس شیوع برخی از بیماری‌های مهلک در دهان شکل می‌گیرد که باید به آن توجه شود.

وی تصریح کرد: از طرفی زیبایی و خنده‌های زیبایی از نظر روانی در زندگی ما تاثیر داشته و بوی دهان با مراودات اجتماعی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این جراح و متخصص بیماری‌های لثه با بیان اینکه علاوه بر بهداشت دهان و دندان باید به سلامت لثه‌ها هم توجه کنیم افزود: در خیلی مواقع تنها برای بهداشت دهان تلاش می‌کنیم و مراقب لثه‌ها نیستیم در حالی‌که برای داشتن لثه سالم مخصوصا کسانی که دچار بیماری لثه باید در کنار رعایت اصول مسواک زدن از نخ دندان استفاده کنیم.

فکرآزاد، ضمن بیان اینکه روش درست مسواک زدن در خیلی از اوقات می‌تواند به ما برای حفظ لثه‌هایمان کمک کند، تصریح کرد: اما لثه‌های سالم علامت‌هایی دارد مانند شکل کنگره کنگره، رنگ صورتی، نداشتن خونریزی و غیره در صورتی که لثه‌های ناسالم شل و مانند پنبه بوده و از آن چرک ترشح شود که نشانه بیماری است و باید به آن توجه شود.

وی ضمن اشاره به روش درست مسواک زدن در پایان اذعان کرد: خیلی از اوقات بیش از اندازه و ناصحیح مسواک می‌زنیم که باعث تحلیل لثه در اطراف دندان، حساسیت و مقاومت به درمان می‌شوند در نتیجه افراط و تفریط می‌تواند برای ما آسیب رسان باشد.

ارسال نظرات