دکتر شریفی یزدی گفتگو با «بسیج»مطرح کرد
روانشناس اجتماعی گفت: مقوله ورزش، تغذیه و سبک زندگی و نوع برخورد با افراد در درمان افسردگی بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۴۴۸۳۷
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹

راهکار های درمانی افسردگی در جامعهدکتر علیرضا شریفی یزدی روانشناس اجتماعی و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با افزایش افسردگی در جامعه و علائم آن بیان داشت: افسردگی پایه های فردی و اجتماعی دارد و شایع ترین اختلال روانی در جامعه است.

وی با اشاره به علائم افسردگی افزود: افسردگی نشانه های فیزیکی و ظاهری متعددی از قیبل بی حوصلگی، نداشتن انگیزه، بدبینی به محیط اطراف خود، تفکر به خودکشی و گریه های مستمر دارد. گوشه نشینی، انزوا و فرار از جمع نیز از علائم اجتماعی افسردگی هستند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در حوزه روانشناسی افسردگی، سرماخوردگی روانی شناخته شده است گفت: همه انسان ها در دوره ای از زمان به میزانی از افسردگی مبتلا می شوند اما خیلی ها حالت های غمگینی را با افسردگی اشتباه می گیرند درحالیکه افسردگی اختلال روانی زمان دار و مستمر است.

شریفی یزدی با بیان راهکارهای درمانی افسردگی خاطر نشان کرد: برای درمان افسردگی دو راهکار وجود دارد درمان دارویی و روان درمانی. مقوله ورزش، تغذیه و سبک زندگی و نوع برخورد با افراد در درمان افسردگی بسیار تاثیر گذار خواهد بود.


ارسال نظرات