خبرهای داغ:
رئيس سازمان بسيج هنرمندان استان سمنان:

شهید آوینی الگوی هنر انقلاب اسلامی است

رئيس سازمان بسيج هنرمندان استان سمنان با بيان اينكه شهید آوینی الگوی هنر انقلاب اسلامی است،گفت: سالروز شهادت اين شهيد فرصتی بیشتر را برای تفکر درباره هنر با آرمان های انقلاب اسلامی می یابند.
کد خبر: ۸۸۴۴۹۰۹
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
محمود احمدي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري بسيج در سمنان، به مناسبت 20 فروردين ماه روز هنر انقلاب اسلامي ضمن تبريك اين روز و گراميداشت ياد و خاطره شهيد آويني اظهار داشت: سیدمرتضی آوینی در 1372 خورشیدی درحالی که مشغول ساخت فیلم مستند شهری در آسمان بود بر اثر اصابت ترکش مین باقی مانده از جنگ ایران و عراق در فکه به شهادت رسید؛ این رویداد غم انگیز سبب شد تا جمعی از هنرمندان و صاحب نامان حوزه ادبیات پیشنهاد نامگذاری این روز را به نام«روز هنر انقلاب اسلامی» به مقام معظم رهبری ارایه دهند؛ به دنبال این پیشنهاد رهبر معظم انقلاب نیز که نسبت به شهید آوینی علاقه خاصی داشتند، به این درخواست پاسخ مثبت دادند.

وي با بيان اينكه شهید آوینی الگوی هنر انقلاب اسلامی است،‌ افزود: هر سال با فرا رسیدن این روز جامعه هنرمندان همزمان با گرامی داشت یاد و خاطره این شهید گرانقدر، فرصتی بیشتر را برای تفکر درباره هنر با آرمان های انقلاب اسلامی می یابند.

رئيس سازمان بسيج هنرمندان استان سمنان به برنامه هاي هفته هنر انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: تجديد ميثاق با آرمان هاي شهدا،‌غبارروبي گلزار شهدا و ديدار با آيت الله شاهچراغي نماينده ولي فقيه در استان سمنان با مشاركت دستگاه هاي فرهنگي از جمله برنامه هايي است كه در نخستين روز از هفته هنر انقلاب اسلامي اجرا مي شود.

احمدي با اشاره به برگزاري ويژه برنامه مراسم گراميداشت شهيد مرتضي آويني گفت:‌اين برنامه به ترتيب در روزهاي 20،‌21، و 23 در شهرستان هاي سمنان،‌ دامغان،‌گرمسار و شاهرود برگزار مي شود.

وي خاطرنشان كرد: نمايشگاه عكس «شكوه حضور» نيز در سمنان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامي در روز 19 فروردين ماه افتتاح شده است.

رئيس سازمان بسيج هنرمندان استان سمنان از ديگر برنامه هايي كه در طول هفته هنر انقلاب اسلامي برگزار مي شود را برگزاري وركشاپ هنراي تجسمي و شب شعر انقلاب در شهرستان شاهرود و ديدار و سركشي از خانواده معظم شهدا و هنرمندان پيشكسوت در سطح استان عنوان كرد.

احمدي بيان داشت:‌ معرفي شهيد شاخص هنرمندان كشور شهيد«ماشاء الله صفاري» شاعر انقلابي و بديهه سرا در فضاي مجازي و رسانه و همچنين معرفي شهيد شاخص هنرمندان استان سمنان شهيد«بهمن ذوالفقاريان» نيز از ديگر برنامه هاي در دست اقدام است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها