عضو کمیسیون بودجه مجلس :

افزایش 50 درصدی حقوق کارمندان پوپولیستی و انتخاباتی است/ مصوبه دولت به حقوق‌های نجومی منجر می‌‌شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: افزایش 50 درصدی ضریب حقوق کارمندان دولت در آستانه انتخابات پوپولیستی و سیاسی بوده که منجر به تشکیل حقوق‌های نجومی می‌شود.
کد خبر: ۸۸۴۴۹۴۳
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالرضا مصری  با اشاره بر مصوبه دولت مبنی بر افزایش 50 درصدی ضریب شغلی کارمندان اظهار داشت: نمی‌دانم با شرایط اقتصادی که کشور دارد تصویب چنین مباحثی چگونه و با چه توجیهی رخ می‌دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه برای اجرای این مصوبه هیچ ردیف بودجه‌ای وجود ندارد، تصریح کرد: قطعا اجرای این مصوبه بار مالی به همراه داشته و خلاف رویه جاری است و جالب‌تر آنکه مسئولان کنونی دولت اینطور مسائل را در دولت‌های گذشته محکوم می‌کردند اما اکنون خود به چنین اموری روی آوردند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه معلوم نیست کشوری که با 50 هزار میلیارد تومان اوراق در بودجه، هزینه‌ها را پوشش می‌دهد چگونه به دنبال افزایش درآمد کارمندان است، یادآور شد: هیات تطبیق مصوبات مجلس باید به این موضوع ورود کرده و آن را رد کند زیرا علاوه بر آنکه تأمین مالی آن پیش‌بینی نشده، قانونی هم محسوب نمی‌شود.

مصری با اشاره به اینکه 4 سال است دولت قصد آوردن لایحه قانون مدیریت خدمات کشوری را دارد،‌عنوان کرد: چنین مصوبه‌ای به تشکیل حقوق‌های نجومی می‌انجامد و آن وقت مسئولان به دنبال تکذیب آن خواهند بود.

به گفته عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس چنین رویکردهایی در آستانه انتخابات جنبه سیاسی و پوپولیستی دارد ولو اینکه پرداختی هم صورت نگیرد انتخاباتی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: اجرای این مصوبه منجر به افزایش هزینه‌های جاری دولت شده که با درآمدها همخوان نیست.

ارسال نظرات