خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه مقدمات برگزاری اعتکافی پر شور در شهرستان مهیا است، گفت: 56 مسجد میزبان معتکفان خواهند بود که 34 باب آن شهری و مابقی روستایی هستند.
کد خبر: ۸۸۴۴۹۶۹
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام عباس امینی در مجمع علمای شهرستان شاهرود که به میزبانی حسینیه امام خمینی(ره) دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، ضمن اشاره به فراهم شدن مقدمات برگزاری اعتکاف در شهرستان، تاکید کرد: از مجموع 34 مسجد ثبت نام کننده شهری 18 مسجد مسئولیت ثبت نام از خواهران 16 مسجد دیگر هم به ثبت نام از برادران می پردازند که خوشبختانه این ثبت نام ها بدون محدودیت در حال انجام است.

وی افزود: یکی از برکاتی که دین برای انسان آورده توجه به معنویت و توجه به خودسازی است لیکن باید دانست که یکی از بهترین زمان ها برای محدودیت انسان در یک محل مقدس، زمان اعتکاف قلمداد می شود پس باید در برگزاری این مراسم معنوی تمام اهتمام را داشت.

امام جمعه شاهرود ضمن قدردانی از اداره تبلیغات اسلامی شهرستان به عنوان متولی ساماندهی آئین اعتکاف، بیان داشت: این سنت حسنه از زمان پیامبر اعظم رواج داشته و به برکت انقلاب اسلامی موج معنوی آن هم هر ساله در کشور دیده می شود که باید از دست اندرکاران آن قدردانی کرد.

امینی توجه نسل جوان به اعتکاف را یک مسئله مهم دانست و گفت: این مهم می تواند آنها را از آسیب های معنوی و اخلاقی که دشمنان برای آنها تدارک دیده اند دور کند.

وی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی این سنت حسنه در حال گسترش است و هر ساله جمع زیادی از این مراسم استقبال می کنند، گفت: در شهر شاهرود هم توجه ویژه ای از سوی اقشار مختلف زن و مرد به مسئله اعتکاف می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها