ویترین‌ساز طلافروشی که 5 کیلو طلا از یک طلافروشی در پاساژ قائم سرقت کرده بود به دام پلیس افتاد.
کد خبر: ۸۸۴۴۹۷۷
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، در مورخه 15 اسفند 95 وقوع یک فقره سرقت از مغازه طلافروشی واقع در میدان تجریش – پاساژ قائم به کلانتری 101 تجریش اعلام شد.

با حضور مأمورین در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد که سارق یا سارقین به شیوه تخریب درب شیشه ای مغازه اقدام به سرقت حدود 5/4 کیلوگرم طلا و جواهرات و مبلغ 11 میلیون تومان وجه نقد کردند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت مغازه و به دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه یک تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در بررسی میدانی محل ارتکاب سرقت، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که طلافروشی فاقد هرگونه تجهیزات هشدار دهنده و همچنین شیشه های ضد ضربه است.

با این وجود مالک طلافروشی در زمان تعطیلی مغازه اش در پایان ساعت کاری هیچگونه اقدامی جهت قرار دادن طلا و جواهرات در داخل گاوصندوق مغازه انجام نداده و صرفا در زمان تعطیلی مغازه، با قرار دادن پارچه ای بر روی ویترین مغازه اقدام به تعطیل نمودن مغازه طلافروشی می کرده و این موضوع به روال کاری صاحب مغازه تبدیل شده است.

 

در شرایطی که تنها اقدام امنیتی بعمل آمده از سوی مالک طلافروشی نصب دوربین های مداربسته در محل طلافروشی بود ، کارآگاهان با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته  طلافروشی موفق به شناسایی زمان دقیق سرقت و تعداد سارقین شدند.

با بررسی چندین باره تصاویر دوربین های مداربسته طلافروشی و سایر دوربین های مداربسته پیش بینی شده در داخل پاساژ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سرقت توسط یک نفر با صورت کاملا پوشیده و در ساعت 05:30 بامداد مورخه 15 اسفند 95 انجام شده است.

با توجه به شیوه و شگرد سرقت و بررسی چندین باره تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته ، کارآگاهان با در نظر گرفتن دلایل ، شواهد و قرائن بدست آمده از محل سرقت اطمینان پیدا کردند که سرقت باید توسط یک آشنا به محل سرقت انجام شده باشد؛ لذا در یک سلسله اقدامات گسترده پلیسی موفق به شناسایی فردی بنام "مجید . م" ( 25 ساله ) شدند که بنا بر اظهارات کسبه پاساژ به مدت یک سال به عنوان "ویترین ساز طلافروشی" در پاساژ مشغول به فعالیت بوده است .

با شناسایی "مجید . م" و در ادامه اظهارات مالک طلافروشی مبنی بر اینکه ویترین طلافروشی اش توسط همین شخص تهیه و به این واسطه اطلاعات دقیقی از محل سرقت داشته، تحقیقات از "مجید . م" در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت .

با شناسایی محل سکونت "مجید . م" در منطقه جیحون وی جهت انجام تحقیقات به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

مجید در جریان تحقیقات اولیه منکر ارتکاب سرقت شد اما در ادامه تحقیقات و پس از رویارویی با شواهد و قرائن از سوی کارآگاهان به ناچار لب به اعتراف گشود و عنوان داشت : با توجه به اطلاعات دقیقی که از ورودی های مختلف پاساژ و همچنین وضعیت مغازه طلافروشی در خصوص نداشتن شیشه های ضد ضربه، نداشتن سیستم هشدار دهنده و بویژه اطلاع دقیق از نحوه نگهداری طلاجات از سوی صاحب مغازه داشتم، اقدام به طراحی سرقت از حدود چند ماه پیش کرده و نهایتا سرقت را انجام دادم.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر به فارس گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب سرقت و  بازرسی دقیق از محل سکونت متهم ، بیش از 4 کیلو و 500 گرم از طلاجات مسروقه بهمراه 11 میلیون تومان وجه نقد سرقت شده کشف و ضبط و به مالباخته تحویل شد؛ همچنین با حضور متهم در محل ارتکاب سرقت، بازسازی نحوه ارتکاب سرقت نیز در حضور مالباخته انجام شد.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: متهم با صدور قرار تأمین از سوی مقام قضایی به زندان معرفی و پرونده نیز تحویل مرجع قضایی شد.

ارسال نظرات