برگزاری کارگاه آموزشی ویژه هدایت تحصیلی وهفته مشاغل

کارگاه آموزشی ویژه هدایت تحصیلی وهفته با حضور مشاوران مدارس شهرستان خدابنده ومناطق افشار، بزینه رود و سجاسرود در برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۴۴۹۷۸
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، کارگاه آموزشی کارگاه آموزشی ویژه هدایت تحصیلی وهفته مشاغل با حضورعلی اسدی مدیر آموزش وپرورش این شهرستان و اباذرسعادتی کارشناس اداره مشاوره آموزش وپرورش استان برگزار شد وبرنامه های مربوط به هدایت تحصیلی دانش آموزان و گرامیداشت هفته معرفی مشاغل مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر آموزش وپرورش خدابنده در این گردهمایی گفت: عدم تعیین نیازهای شغلی جامعه و مدرک‌گرایی خانواده‌ها در دهه‌های گذشته باعث شده که امروز نه تنها در برخی حرفه‌های مهارتی فاقد نیروی انسانی مورد نیاز کشور باشیم بلکه بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که سال‌های با سرمایه‌های این کشور در یک رشته‌ی تحصیلی آموزش دیده‌اند، هم‌اکنون در حرفه‌هایی متفاوت از تحصیلات خود مشغول به کار باشند.

اسدی افزود: توسعه نامتوازن رشته های تحصیلی پیامدهای منفی در ابعاد اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی به دنبال دارد و مشاوران مدارس نیز باید در تبیین نیازهای جامعه و فرصت های شغلی اهتمام و روشنگری داشته باشند تا از انباشت فارغ التحصیلان در یک رشته و نبود علاقمند در بعضی رشته ها جلو گیری نمایند.

وی اظهارداشت:موضوع هدایت تحصیلی که این روزها به یک مسأله مبتلا به آموزش و پرورش کشور تبدیل شده است نیز از همین منظور حائز اهمیت است، چون از یک سو، پیشرفت کشور به نیروی انسانی کارآمد نیاز دارد و تدارک این نیروی انسانی در گروی شناسایی و هدایت استعدادهای تحصیلی و شغلی است و از طرف دیگر نیز هر یک از افراد جامعه برای حرکت به سمت کمال فردی، کسب آرامش روانی و رضایت شغلی، در تعیین حرفه تخصصی‌شان نیازمند هدایت‌ هستند.

سعادتی کارشناس اداره مشاوره آموزش وپرورش استان نیز در این کارگاه آموزشی در سخنانی نقش مشاوران را در اجرای دستورالعمل جدید هدایت تحصیلی مهم دانست و مشکلات مربوط به هدایت تحصیلی را در زمینه رشته های غیر اقتصادی،عدم تناسب آموزش‌های دانشگاهی با نیازهای بازار کار،اهمیت استفاده از ظرفیت‌های بومی در هدایت تحصیلی،ضرورت ایجاد زمینه‌ی شناخت علاقمندی دانش‌آموزان،نقش موثر والدین در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان و اهمیت آشنایی مشاوران تحصیلی از نیازهای شغلی را تبیین کرد.

در ادامه این گردهمایی مشورتی هم اندیشی لازم در زمینه برنامه های گرامیداشت هفته معرفی مشاغل و حضور مشاوران در جمع دانش آموزان پایه نهم بررسی و راهکارهای لازم ارائه شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار