مجری صدا وسیما گفت: به این ترتیب کمک می کنیم ارزش های اخلاقی خانواده ایرانی از بین برود یا دچار آسیب شود و خانواده ها نا سالم شده و اجتماع از سلامت خارج شود.
کد خبر: ۸۸۴۴۹۸۰
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
ندا ملکی مجری صدا وسیما در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با انتقاد از ترویج بی غیرتی و بی حیایی توسط برخی از شبکه ها و سایت های مجازی از جمله تی وی پلاس گفت: خانواده ایرانی همیشه مرز و محدوده ای برای خود داشته یعنی خانواده آنقدر برای ایرانی ها ارزشمند بوده که از معماری خانواده ایرانی می شد تشخیص داد که برای جماعت ایرانی چقدر خانواده مهم است.

وی با انتقاد شدید از ویدئوی منتشر شده در تی وی پلاس افزود: مرد ایرانی نمی پذیرد که فردی در مورد زیبایی یا عدم زیبایی همسرش نظر دهد. مرد ایرانی هیچ وقت این را نمی پذیرد و اتفاقا این برای زن ایرانی خیلی خوشایند است به لحاظ روانشناختی هم زن ها مردانی با ساختار شخصیتی قوی را دوست دارند که از آنها حمایت کند. آیا این در فرهنگ ایرانی پذیرفته است که مردی در مورد زیبایی همسر یک آقا از او سوال کند؟

مجری صدا وسیما تصریح کرد: در معرض دید قرار نگرفتن همسر و محرم برای آقایان مهم است که از آن به غیرت تعبیر می شود همه توصیه ها بر این است که از حریم خانواده محافظت شود یعنی مرد به عنوان پاسدار و نگهبان حریم خانواده باید با همین غیرت ورزی بجا بتواند از خانواده خود حمایت کند. البته غیرت ورزی نا مناسب و بیجا هم داریم که انسان به همسر و خواهر عفیف خود تهمت بزند که در روایات هم داریم که منجر به ناپاکی و خارج شدن از دایره پاکی برای خانم ها می شود.

ملکی بیان داشت: الان در حال حاضر مسئله این است که با توجه به اینکه خانواده و اجتماع ایرانی در حال گذر از یک دورانی است و به شدت در فضای مجازی از سوی رسانه های بیگانه به لحاظ فرهنگی و مذهبی مورد تهاجم قرار گرفته چه باید کرد. در وهله اول خیلی ها می گویند که فضای مجازی باید کنترل شود ولی آیا واقعا کنترل می شود؟ بودن تلگرام یا کانال های اجتماعی دیگر به نفع مردم ماست یا به ضرر آنها؟ چرا مردم ما بالای 80 درصد از کاربران تلگرام را تشکیل می دهند؟ باید جامعه شناسی خوب انجام شود و ببینیم چه اتفاقی افتاده است.

مجری برنامه آفتاب شرقی عنوان کرد: در تلگرام مطالب خوب هم هست بسیاری از اساتید در حوزه دین و اخلاق و سیاست و روانشناسی وارد میدان شده و کانال دارند اما صحبت اینجاست که آیا ما به اندازه کافی آمادگی برای حضور در تلگرام و شبکه های اجتماعی را داشته ایم؟ متاسفانه ما این آمادگی را نداشته ایم و این اتفاق هم افتاده که بیشترین هجمه را به سمت خانواده ایرانی گرفته اند که آن را از بین ببرند و مسائلی همچون ازدواج های خارج از چارچوب خانواده را مطرح می کنند.

وی گفت: نباید بدون داشتن سواد رسانه ای خودمان را در معرض اخبار و فیلم ها و سریال ها و هر چیزی که رسانه ها به عنوان خوراک در اختیار مخاطب می گذارند قرار دهیم یعنی بدون اینکه محتوا را بررسی کرده و قدرت تجزیه و تحلیل داشته باشیم به راحتی هر چیزی را نبینیم.

ملکی اظهار داشت: به لحاظ جامعه شناختی اجتماعی سالم است که خانواده ها در آن سالم باشند پس هدف عمیق تر از این حرفهاست وقتی رسانه بیگانه خوراک تهیه می کند و ما هم خواسته یا ناخواسته هم ردیف و هم نوا با آنها و به تقلید از آنها محتوایی را تولید می کنیم که خانواده ما را ناسالم می کند در حقیقت آنها را به هدفشان نزدیک تر می کنیم.

مجری برنامه آفتاب شرقی گفت: به این ترتیب کمک می کنیم ارزش های اخلاقی خانواده ایرانی از بین برود یا دچار آسیب شود و خانواده ها نا سالم شده و اجتماع از سلامت خارج شود. در این صورت خیلی راحت می شود برای چنین اجتماعی برنامه ریزی کرد و کاملا آن را استحاله کرد یعنی جامعه ایرانی در فرهنگی که رسانه های بیگانه به ما القاء می کنند ذوب می شود و گویی بحث فرهنگ در حال حاضر فراموش شده است.

ارسال نظرات