رئیس اداره طرح ها و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:
و 720 میلیارد ریال تسهیلات از طریق سیستم بانکی به واحدهای تولیدی بزرگ پرداخت شد.
کد خبر: ۸۸۴۴۹۸۷
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره طرح ها و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای فعال سازی یا حل مشکلات واحدهای تولیدی طی سال 95 پرداخت شد.

حبیب اله عباسی افزود: بخشی از این تسهیلات مربوط به طرح رونق تولید بود که تا پایان اسفند برای 353 واحد تولیدی در مجموع 2 هزار و 700 میلیارد ریال پرداخت شد.

وی در ادامه اظهار داشت: در کنار این آمار، سیستم بانکی سه هزار و 70 میلیارد ریال به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط پرداخت کرد.

رئیس اداره طرح ها و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: پنج هزار و 720 میلیارد ریال تسهیلات از طریق سیستم بانکی به واحدهای تولیدی بزرگ پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: از پرونده های طرح رونق تولید 128 مورد هنوز در سیستم بانکی در دست بررسی هستند.

عباسی ادامه داد: در ابتدا تعداد پرونده هایی که در سامانه بهین یاب برای استفاده از تسهیلات طرح رونق تولید ثبت نام کرده بودند، به یک هزار و 52 مورد می رسید.

رئیس اداره طرح ها و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: از این میان فقط 840 مورد به سیستم بانکی معرفی شد.

وی اضافه کرد: 359 پرونده ای که وارد سیستم بانکی نشده و یا نتوانسته اند از تسهیلات استفاده کنند مشکلاتی از قبیل انصراف خود متقاضی، نبود شرایط یا فراهم نشدن تضامین لازم را داشتند.

دولت در سال 95، برای حمایت از واحدهای تولیدی موجود 160 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفت که از این میان چهار هزار و 430 میلیارد ریال سهم زنجان بود.

در این طرح متقاضیان برای استفاده از تسهیلات از مرداد تا ابتدای مهر سال گذشته می توانستند در سامانه بهین یاب ثبت نام کنند و مشکل واحد تولیدی مورد نظر مورد بررسی مسئولان مربوطه قرار می گرفت

ارسال نظرات