پایان قدرت‌نمایی پسرعموها/ زورگیران موتورسوار در پارکینگ پلیس+ عکس

چهار پسرعمو که با استفاده از دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکی و آپاچی سفیدرنگ اقدام به زورگیری از افراد رهگذر بویژه جوانان می‌کردند با تلاش مأموران پلیس آگاهی دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۸۴۴۹۹۱
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، در مورخه 6 بهمن 95 جوانی با مراجعه به کلانتری 135 آزادی به مأمورین عنوان داشت که توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکی مورد زورگیری و سرقت گوشی تلفن همراهش قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "زورگیری" و با توجه به وقوع سرقت های مشابه ، پرونده به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 34 تهران جهت رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگان:

در بررسی پرونده های مشابه با موضوع زورگیری توسط سارقین موتورسوار و انجام چهره نگاری از مالباختگان ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که گروهی چهار نفره با استفاده از دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکی و آپاچی سفید رنگ اقدام به زورگیری از افراد رهگذر بویژه جوانان کرده اند.

یکی از مالباختگان پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:ساعت 22:00 در میدان آزادی به سمت خیابان رحمانی منتظر ماشین [ مسافرکشی ] ایستاده بودم که یک موتورسیکلت طرح هوندا 125 با دو نفر سرنشین به طرف من آمد.

وی ادامه داد: همزمان یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی سفیدرنگ نیز با دو سرنشین با فاصله کمی از آنها توقف کرد و به نظر می رسید که مراقب اطراف هستند؛ یکی از سرنشینان هوندا پس از نزدیک شدن به من از موتور پیاده شد و با تهدید چاقو اقدام به سرقت گوشی تلفن همراهم به ارزش تقریبی یک میلیون و 500 هزار تومان کرد و پس از آن ، هر دو موتورسیکلت از محل دور شدند.

اجرای طرح مهار و دستگیری سارقین:

با توجه به وقوعات مشابه در محدوده غرب و شمال غرب تهران بویژه مبادی خروجی شهر در محدوده بزرگراه ها، هماهنگی های لازم جهت اجرای طرح مهار انجام شد.

در مورخه 26 اسفند 95  مأمورین کلانتری 140 باغ فیض در حین گشت زنی در محدوده میدان پونک به سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکی مشکوک شده و به او دستور ایست دادند.

 

با وجود دستور ایست پلیس، سرنشین موتورسیکلت اقدام به فرار کرده و طی یک تعقیب و گریز، کنترل موتورسیکلت از دستش خارج و به زمین برخورد می کند.

با دستگیری امیر . ر ( 20 ساله ) و کشف یک قبضه سلاح سرد، وی جهت انجام تحقیقات در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

در مراحل اولیه تحقیقات از "امیر . ر" و در حالی که وی علت فرارش از دست پلیس را نداشتن گواهینامه مطرح کرده بود، کارآگاهان با بهره گیری از تصاویر بدست آمده از چهره نگاری و نهایتا مواجه حضوری با تعدادی از شکات و مالباختگان ، موفق به شناسایی امیر به عنوان یکی از سارقین اصلی گروه چهار نفره سارقین زورگیر موتورسوار شدند .

"امیر . ر" که دیگر چاره ای جز بیان حقیقت و معرفی دیگر اعضای گروه را نداشت ، در اعترافاتش عنوان کرد که با همدستی برادرش بنام ابوالفضل ( 21 سال) و دو پسرعموی خود ( دو برادر ) بنام های پوریا (23 ساله) و محمد (18 ساله) اقدام به دهها فقره سرقت به شیوه زورگیری از افراد رهگذر در مناطق مختلف شهر تهران کرده اند .

با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از امیر، کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه سه عضو دیگر گروه سارقین در مناطق پیکان شهر و شهریار شدند .

در شرایطی که دیگر اعضای گروه سارقین فامیلی ( پسرعموها ) با اطلاع از دستگیری امیر، از مخفیگاه های خود متواری بودند ، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و کنترل نامحسوس محل های تردد متهمین و مخفیگاه های آنها سرانجام موفق به دستگیری هر سه نفر آنها و کشف دهها گوشی تلفن همراه مسروقه و سلاح سرد از آنها شدند.

سرهنگ کارآگاه داوود فـرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه این خبر به فارس گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمین به دهها فقره سرقت به شیوه زورگیری گوشی تلفن همراه ، لپ تاپ و وجوه نقد و شناسایی دقیق متهمین از سوی تعدادی از شکات و مالباختگان ، قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده صادر شد و متهمین جهت انجام تحقیقات در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند؛ لذا از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و توسط سرنشنیان موتورسیکلت های طرح هوندا 125 مشکی یا آپاچی سفید رنگ مورد زورگیری و سرقت اموال قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمین و پیگیری شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

ارسال نظرات