مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در سال گذشته ۳۵.۲۵ درصد دانش‌آموزان استان اردبیل به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هدایت شدند.
کد خبر: ۸۸۴۵۰۴۲
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از تسنیم، احمد ناصری در نشست با معاونان آموزشی نواحی و مناطقآموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: توجیه و اطلاع رسانی به دانش‌آموزان و والدین حساسیت ویژه‌ای دارد که توجه به این اصل می‌تواند مشکلات زیادی را در رابطه با هدایت تحصیلی مرتفع سازد.

وی با اشاره به اینکهدر سال گذشته 35.25 درصد دانش‌آموزان استان اردبیل به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش هدایت شدند، بیان کرد: با اطلاع رسانی موضوع هدایت تحصیلی به تمامی دست اندرکاران این امر و نیز اولیا و دانش‌آموزان در واقع بستری فراهم می‌شود تا برای ورود به این مسئله آمادگی لازم را داشته باشند.

ناصری با ابراز خرسندی از مدیریت آموزش و پرورش استان در امر هدایت تحصیلی در سال تحصیلی گذشته تصریح کرد: با وجود اینکه در امر هدایت تحصیلی استانهای دیگر با مشکلاتی درگیر بودند، ولی استان اردبیل با مدیریتی که در این زمینه انجام داد، هدایت تحصیلی بدون حاشیه را پشت سر گذاشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیلبا بیان اینکه در هدایت تحصیلی از امکانات داخلی آموزش و پرورش استفاده شود، افزود: در هدایت تحصیلی با وجود اینکه علایق دانش‌آموزان را باید در نظر بگیریم، مدیران نیز با ایجاد شرایطی برای تشریح و تبلیغ رشته‌های تحصیلی در جذب دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای باید همت کنند.

وی با تاکید بر سند تحول بنیادین گفت: خوشبختانه دولت یازدهم در بودجه سال 96 و نیز در برنامه ششم توسعه توجه خاصی به آموزش و پرورش داشته است که این امر می‌تواند زمینه‌ساز توسعه برنامه‌های آموزش و پرورش شده و مسیر رسیدن به اهداف را هموارتر کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر نظارت و مراقبت در دو ماه آخر سال تحصیلی برای دریافت نتیجه بهتر در فصل امتحانات اظهار کرد: در انعقاد تفاهم‌نامه داخلی با معلمان شاخص‌های کیفی باید مد نظر قرار بگیرد.


ارسال نظرات