حضرت امام خمینی(ره) در رابطه با اهميت شوراها و ترس دشمنان از عمل به احكام اسلام در جامعه ما، فرمودند: دستجاتی که مخالف با نهضت اسلام هستند و از اسلام می‌ترسند، از احکام اسلام می‌ترسند، این‌ها در صدد توطئه هستند که یک افرادی را جا بزنند به ملت.
کد خبر: ۸۸۴۵۱۹۳
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛  نهاد شورا در اصل به منظور فراهم آوردن محيطي مناسب جهت هم‌انديشي صاحبنظران در مورد يك موضوع و مشورت بر سر آن تأسيس مي‌شود.

رفع نيازهاي مردم مناطق و حل مشكلاتي از دلايلي است كه منجر به گنجاندن اصل تأسيس شوراها در قانون اساسي شده است.
امام خميني(ره) ضمن اشاره به اين موضوع فرموده‌اند:

«دولت نمی‌تواند همه جا را خودش تحت نظر بگیرد، وقتی محول کرد کار را به خود مردم، مردم در منطقه‌ای که هستند برای خودشان دلسوزتر هستند، بهتر اطلاع دارند به احتیاجات خودشان.»(صحیفه امام، ج 7، ص 151)

حضرت امام خمینی(ره) در رابطه با اهميت شوراها و ترس دشمنان از عمل به احكام اسلام در جامعه ما، فرموده‌‌اند:

«قضیه شوراها را یک امر سطحی و یک امر کوچک نشمرید. این شوراها اختیاراتی دارند که به واسطه آن اختیارات می‌توانند مسائل ما را ضایع کنند؛ و می‌توانند مسائل اسلامی را جلو ببرند. بدانید که الان دنبال اینکه اعلام این شده است که شوراهای شهر را بناست تشکیل بدهند، دستجاتی که مخالف با نهضت اسلام هستند و از اسلام می‌ترسند، از احکام اسلام می‌ترسند، این‌ها در صدد توطئه هستند که یک افرادی را جا بزنند به ملت. آنها می‌دانند که خودشان ندارند این قدر جمعیت، عددشان این قدرها نیست که بتوانند ببرند، لکن افرادی را جا بزنند، افرادی که از خودشان است، از حزب خودشان است، جا بزنند به ملت، و ملت را اغفال کنند برای رأی دادن به آنها.» (صحیفه امام، ج 10، ص 218)

انتهای پیام/
ارسال نظرات