خبرهای داغ:
آیت‌الله فاضل لنکرانی تاکید کرد

معرفی و تقویت جنبه‌های علمی قم برای جذب گردشگر/تدبیر در مدیریت شهری قم مشهود است

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: با توجه به اینکه قم امروز بزرگ‌ترین دانشگاه دنیا است و بحث‌های خوبی در این شهر صورت می‌گیرد، اگر جهات علمی قم را بتوانیم به دنیا عرضه کنیم می‌توان از آن جذب گردشگر داشت.
کد خبر: ۸۸۴۵۲۲۷
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
معرفی و تقویت جنبه‌های علمی قم برای جذب گردشگر/تدبیر در مدیریت شهری قم مشهود است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی ظهر امروز در دیدار با شهردار و مدیران شهری قم، ضمن تبریک سال جدید و اعیاد ماه رجب، اظهار کرد: امیدوارم در این ماه همه ما و مسوولان از برکات به احسن وجه استفاده کرده و در زمینه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و شهری موفق باشیم.

وی گفت: به عنوان یک شهروند قمی تلاش مدبرانه و جدی شهرداری را احساس می‌کنم؛ ما رفت و آمد روزانه در شهر داریم و اقدامات را در شهر می‌بینیم اما امروز احساس می‌شود که مسائل عمرانی و اساسی شهر با تدبیر و جدیت خوبی پیگیری می‌شود و این موجب خوشحالی مردم قم است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: امیدواریم در دوره مسوولیت آثار بسیار بزرگی را از خود در شهر قم به جای بگذارید؛ امام صادق می‌فرماید قم و ساکنانش از ما است و این نشان می‌دهد که خدمت به قم خدمت به ائمه(ع) است.

وی با اشاره به جایگاه قم به عنوان حرم اهل بیت(ع) گفت: به جز این ظرفیت قم امروز پایگاه علمی جهان تشیع است.

فاضل لنکرانی با تاکید بر نقش حوزه در شهر قم تصریح کرد: اگر روی جهات علمی قم توجه بیش از پیش شود شما می‌توانید بیش از حوزه گردشگری، نظر مردم را به سمت قم  جلب کنید.

وی با تاکید بر اینکه قم در تاریخ گذشته از اکثر امکانات خالی بوده است گفت: قم در گذشته نه پارک و امکانات تفریحی و نه فضای سبز خوبی داشته و برای افرادی که در حوزه مسائل علمی فعالیت نمی‌کرده‌اند جذابیتی نداشته در صورتی که امروز شرایط خوبی ایجاد شده است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر شهرداری بتواند مجموعه‌ای از کتاب‌هایی که از ابتدا نگاشته شده را گردآوری کند و نمایشگاهی از آن‌ها تشکیل دهد بسیار جذب کننده خواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه قم امروز بزرگ‌ترین دانشگاه دنیا است و بحث‌های خوبی در این شهر صورت می‌گیرد، اگر جهات علمی قم را بتوانیم به دنیا عرضه کنیم می‌توان از آن جذب گردشگر داشت.

فاضل لنکرانی با تاکید بر اینکه امروز کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی آبرویی برای قم است گفت: گردشگران زیادی برای بازدید این محل وارد قم می‌شوند که می‌توان با سرمایه گذاری بیشتر گردشگران را بیشتر کرد.

وی با تاکید بر اینکه تدبیر، برنامه‌ریزی، جدیت و تلاش در مدیریت شهری قم مشهود است افزود: پروژه‌هایی که سال‌ها در قم معطل مانده بود امروز به اتمام رسیده و این نشان از تدبیر مدیران شهر است.

وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی محدوده حرم مطهر و هسته مرکزی شهر قم بیان کرد: باید تحولی در منطقه مرکزی قم صورت گرفته و شکل جدیدی پیدا کند.

فاضل لنکرانی با بیان اینکه مطالعه وسیعی بین پردیسان و کهک وجود دارد خاطرنشان کرد: فکری شود تا در این محدوده اجازه ساخت و ساز بی برنامه داده نشود و می‌توان سرمایه‌گذاری‌های وسیعی در این محدوده داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار