خبرهای داغ:
رئیس مرکز بهداشت اقلید با اشاره به تأثیر افسردگی افراد در اطرافیان آن‌ها بر لزوم توجه و مقابله با افسردگی در راستای سلامت جامعه تأکید کرد.
کد خبر: ۸۸۴۵۲۷۵
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰
افروز فربد  در حاشیه آیین بزرگداشت روز جهانی بهداشت که به صورت نمادین و با حضور معاون پرورشی و کارشناس بهداشت آموزش و پرورش، کارشناسان بهداشت مدارس ستاد مرکز بهداشت و نیز مرکز معین این شهرستان و با شرکت دانش آموزان و کارکنان دبیرستان وزیری در این مدرسه برگزار شد سلامت را برخورداری از آسایش کامل جسمی، روانی و اجتماعی معنی کرد.
وی بابیان اینکه هر سال سازمان جهانی بهداشت بر اساس مشکلات بهداشتی دنیا، موضوعی را در نظر گرفته و آن را محور تمام فعالیت‌های بهداشتی در طول سال قرار می‌دهد اظهار داشت: این سازمان در سال، بعد سلامت روانی را انتخاب کرده و با شعار «افسردگی، بیایید باهم صحبت کنیم» بر زندگی سالم و پرنشاط و امید تأکید می‌کند.
فربد به 350 میلیون نفر در جهان که به بیماری افسردگی مبتلا هستند اشاره و بیان کرد: افسردگی نخستین عامل ناتوانی افراد و کاهش عملکرد آن‌ها در جهان است.
رئیس مرکز بهداشت اقلید بابیان اینکه افراد افسردگی را پنهان کرده و درباره آن سخن نمی‌گویند تصریح کرد: افسردگی نه‌تنها در سلامت جسمی و روانی افراد بلکه در اطرافیان آن‌ها نیز تأثیر گذاشته و سازگاری با خود، جامعه، محیط، انتقادپذیری، عکس‌العمل در برابر حوادث و مشکلات و... را دچار مشکل می‌کند.
وی با اشاره به اینکه افسردگی در بسیاری از مواقع در جوانی آغاز می‌شود، احساس غمگینی، انرژی پایین، اختلال در فعالیت‌های روزانه، عدم احساس رضایت و شادی و... را از نشانه‌های این بیماری برشمرد.
فربد در پایان سخنان خود به اجرای طرح تحول سلامت در راستای ارائه خدمات سلامت روان به صورت رایگان توسط کارشناسان بهداشت روان اشاره کرد و با تأکید بر لزوم توجه جدی به این بیماری و مقابله با آن برای سلامت جامعه، همراهی و همیاری مردم و مسؤولان در تحقق این هدف را خواستار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها