خبرهای داغ:
امیر سرتیپ حسین محمدی گفت: شهید امیر سپهبد صیاد شیرازی، نمادی بارز از فرماندهی بصیر و تحت امر ولایت و یك استراتژیست نظامی نابغه بود.
کد خبر: ۸۸۴۵۳۰۴
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸
امیر سرتیپ حسین محمدی، یكی از فرماندهان ارتش در دوران دفاع مقدس و فرمانده سابق ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد امروز، ۲۰ فروردین و در آستانه سالروز شهادت امیرسپهبد صیاد شیرازی در جمع خبرنگاران گفت: شهید سپهبد علی صیاد شیرازی نامی پر افتخار و جاودانه محسوب می‌شود که با هشت سال دفاع مقدس و دلاوری‌ها و از خودگذشتی‌های رزمندگان اسلام عجین شده است.

وی، شهید صیاد شیرازی را عارفی عاشق و نمونه بارز شرف و غیرت ایرانی توصیف كرد كه با تواضع و فروتنی خاص خود بر دل‌های افراد حکومت می‌کرد و به عبارتی صیاد دل‌ها بود.

محمدی افزود: فرماندهی صیاد شیرازی تلفیقی از شخصیت مذهبی ایشان و اجرای تعاریف دقیق نظامی بود؛ آن شهید در ردیف اولین فرماندهانی بود که وارد کردستان شد و شهید دکتر چمران را در حل بحران پدید آمده در غرب کشور یاری كرد.

این فرمانده ارتش در دوران دفاع مقدس گفت: طرح‌هایی که باعث شکستن محاصره شهرهای سنندج، پادگان مریوان، بانه و سقز شد، از ایده‌هایی محسوب می‌شد كه آن شهید بزرگوار در طرح‌ریزی و پردازش آنها نقشی تاثیرگذار داشت.

وی با یادآوری اینكه شهید صیاد شیرازی بعد از پایان قائله كردستان و موفقیت رزمندگان اسلام با ارتقاء درجه‌اش به سرهنگی به فرماندهی عملیات غرب كشور منصوب شد، از آن شهید به‌عنوان نابغه در مسائل استراتژیك نام‌ برد و گفت: آن امیر سرافراز ارتش اسلام با توان شگفت و روحیه‌ای کم نظیر در سلسله عملیات های پیروزمندانه ثامن الائمه، طریق‌القدس، بیت‌المقدس، رمضان، بدر و ... فرماندهی نیروی زمینی ارتش را بر عهده داشت و همیشه در سازماندهی و مدیریت و انتخاب فرماندهان و مدیران به سه اصل تعهد، تخصص و تجربه توجه ویژه‌ای داشت.

این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: شهید صیاد شیرازی تعهد را در چهره خدمت، توکل را در خطرپذیری، شایستگی را در مسئولیت پذیری و ایثار را در عمل می‌دید به نحوی که سال ۶۷ در عملیات مرصاد، زمانی که مرزهای غرب ایران مورد هجوم منافقین و ارتش عراق قرار گرفته بود، با هدایت نیروهای رزمی منطقه خصوصاً نیروی هوایی و هوانیروز ارتش، منافقین را در گردنه مرصاد تار و مار كرد و آخرین برگ تاریخ پر افتخار دفاع مقدس را به نام خود رقم زد.

محمدی با یادآوری اینكه پس مانده‌های زخم خورده مرصاد در صبح روز۲۱ فروردین سال ۱۳۷۸ فاتح بزرگ فتح‌المبین و بیت‌المقدس و یکی از بزرگترین سرمایه‌های کشور را به شهادت رساندند، گفت: باید امیدوار بود كه با نشر هر چه بیشتر و بهتر آثار به جا مانده از این شهید عزیز و سایرقهرمانان میهن عزیزمان و تدریس دست‌آوردها و اندیشه‌های تخصصی آنان در دانشگاه‌ها بتوان جوانان نسل امروز را با اسطوره‌های این مرز و بوم بیشتر آشنا کرد تا آنان نیز بتوانند ادامه دهندگان راه این عزیزان باشند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها