رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی (مهرانه) استان زنجان:
تغییر نگرش رخ داده در بین مردم در مواجهه با بیماری سرطان حاصل اعتمادسازی مهرانه می باشد.
کد خبر: ۸۸۴۵۳۷۶
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی (مهرانه) استان زنجان با اشاره به اینکه به وضوح قابل مشاهده است که با حمایت دانشگاه علوم‌پزشکی و فعالیت‌های مهرانه در بسیاری از مراجعات، بیماری سرطان در سطح یک و دو پیشرفت داشته است، گفت: خوشبختانه 50 تا 60 درصد درمان قطعی می‌شود.

مینوش مقیمی با اشاره به اینکه درمان قطعی سرطان در مراحل یک و دو وجود دارد، افزود: البته مردم باید توجه داشته باشند که سرطان در چهار مرحله استیج‌بندی شده است و هر چه در مرحله یک و دو از بیماری خود اطلاع یابند شانس بهبودی بالا است.

رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی استان زنجان اظهار داشت: در آقایان سرطان‌های معده و روده و در بانوان سرطان سینه از شایع‌ترین نوع این بیماری است.

وید رادامه تصریح کرد: نقش تبلیغات و اطلاع‌رسانی برای مقابله با این بیماری پر رنگ است، به طوری که 10 سال قبل بیش از 70 درصد مراجعات مربوط به سرطان سینه در مرحله پیشرفته بودند که این فاجعه بود اما در حال حاضر شرایط به مراتب بهتر از گذشته است و این به سبب اطلاع‌رسانی درست در این زمینه است.

مقیمی افزود: به وضوح قابل مشاهده است که با حمایت دانشگاه علوم‌پزشکی و فعالیت‌های مهرانه در بسیاری از مراجعات بیماری در سطح یک و دو پیشرفت داشته است، به طوی که توده‌های نیم میلی‌متری یعنی کوچک‌تر از یک سانت از سرطان سینه را می‌بینیم که در عرض پنج سال امیدی برای درمان قطعی وجود دارد.

این متخصص خون و آنکولوژی با عنوان این‌که زنجانی‌ها باید به مهرانه افتخار کنند افزود: تغییر نگرش رخ داده در بین مردم در مواجهه با بیماری سرطان حاصل اعتمادسازی مهرانه می باشد.

مقیمی در پایان افزود: از شهروندان زنجانی درخواست می‌شود با نیات خیرشان یاری‌گر مهرانه باشند.


ارسال نظرات