خبرهای داغ:
در هفتمین کنفرانس هوش مصنوعی و رباتیک مطرح شد:
هفتمین کنفرانس هوش مصنوعی و رباتیک و نهمین سمپوزیوم بین المللی ربوکاپ آزاد ایران 2017، با حضور پژوهشگران و چهره های علمی مطرح جهان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۴۵۳۹۱
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، در هفتمین کنفرانس هوش مصنوعی و رباتیک و نهمین سمپوزیوم بین المللی ربوکاپ آزاد ایران 2017 که در سالن آمفی تئاتر علامه رفیعی برگزار شد، در خصوص آخرین دستاوردهای علم رباتیک و هوش مصنوعی بحث و تبادل نظر و مطالبی بیان شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ضمن خیرمقدم به همه ی حاضران، از حضور پروفسور باقرزاده استاد دانشگاه اروانگ کالیفرنیا، پروفسور کارستن از آلمان، دکتر موقر استاد دانشگاه صنعتی شریف، پروفسور میبدی رییس دانشکده ی برق و رایانه که اخیرا به عنوان دانشمند منتخب از فرهنگستان علوم در حوزه ی برق و رایانه معرفی شدند و همچنین پروفسور منهاج در این همایش قدردانی کرد.

دکتر موسی خانی با تسلیت درگذشت آیت اله باریک بین نماینده سابق ولی فقیه و امام جمعه قزوین، گفت: ایشان از بنیان گذاران دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در 25 سال پیش بودند و همواره هم ما را یاری کردند؛ شروع و پیشرفت خوب این دانشگاه به واسطه ی همت و حمایت آیت اله باریک بین بود.

وی تصریح کرد: همان طور که می دانید نسل چهارم صنعت با محوریت علوم سایبری، رباتیک و هوش مصنوعی شکل گرفته و صنعت امروز و آینده با محوریت این 3 علوم می تواند بهره ور و رقابت پذیر باشد و به بشریت بیشتر خدمت کند.

رییس کمیته ملی ربوکاپ جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: کسانی که دست اندرکار این عرصه هستند، توفیق این را دارند که بتوانند نقش های اساسی برای توسعه ی صنعت به ویژه در عرصه ی داخلی کشور ایفا کنند. جامعه نیازمند حضور فکری و نوآوری های این عزیزان است که بتواند بیشتر در خدمت بشریت باشد، به ویژه در حوزه ی علوم جدید و مهندسی پزشکی و توانبخشی که می توانیم به افراد نیازمند این خدمات، کمک کنیم.

دکتر موسی خانی در پایان گفت: حضرت علی (ع) می فرمایند آن که به آینده می نگرد، بصیرترین است و آن که پشت به آینده می کند، سرانجام در وادی حیرت سرگردان می ماند؛ آینده کاملا مشخص است، محوریت هوش مصنوعی و سایبری است و هرکسی از حالا در این عرصه فعالیت کند، می تواند هم خود از دستاوردهای آن لذت ببرد و هم دیگران را بهره مند کند.

دبیر اجرایی این کنفرانس نیز ضمن خیرمقدم به میهمانان، به محققانی که مقالات آن ها برای ارائه در این کنفرانس پذیرفته شده اند، تبریک گفت.

دکتر نوروزی افزود: ما در این سمپوزیوم زمینه ی ارائه ی دستاوردها و نوآوری های مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایاران 2017 را فراهم کرده ایم تا دانشمندان و محققان این عرصه، یافته های علمی خود را به اشتراک بگذارند.

وی ادامه داد: 110 مقاله به دبیرخانه ی این کنفرانس ارسال شده بود و هر مقاله توسط 3 داور مورد ارزیابی قرار گرفت که در حدود 50 درصد این مقالات پذیرفته شد و از این تعداد 36 مقاله به صورت ارائه ی شفاهی و 14 مقاله هم به صورت پوستر ارائه شده اند؛ 2 مقاله نیز از کشورهای آلمان و مالزی پذیرفته شدند که در این کنفرانس ارائه می شوند.

دبیر اجرایی هفتمین کنفرانس هوش مصنوعی و رباتیک و نهمین سمپوزیوم بین المللی ربوکاپ آزاد ایران در پایان ضمن قدردانی از همه ی دست اندرکاران برگزاری مسابقات ربوکاپ و این سمپوزیوم، از دکتر موسی خانی به دلیل فراهم کردن شرایط مطلوب جهت انجام تحقیقات و توسعه ی علمی در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تشکر کرد.

شایان ذکر است؛ سخنرانی علمی با موضوعات مربوط به حوزه ی رایانه و رباتیک، ارائه ی مقالات به صورت شفاهی و پوستر، کارگاه های آموزشی با حضور استادان برجسته و نشست های موازی با حضور محققان، دانشجویان و علاقه مندان به این حوزه ، از جمله بخش های این کنفرانس بزرگ علمی بود.

9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها