دراستان چهارمحال وبختیاری برگزار می شود؛

مراسم معنوی اعتکاف با حضور مداحان اهلبیت عصمت وطهارت(ع)

توسلی ازحضور فعال مداحان استان در برنامه های اعتکاف برای اجرای جشن میلاد حضرت علی علیه السلام ،قرائت ادعیه و مراسم رحلت حضرت زبنب کبری سلام الله علیها خبر داد.
کد خبر: ۸۸۴۵۴۱۷
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷

مراسم معنوی اعتکاف با حضور مداحان دراستان چهارمحال وبختیاری

رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی استان چهارمحال و بختیاری ازحضور فعال مداحان استان در برنامه های اعتکاف برای اجرای جشن میلاد حضرت علی علیه السلام ،قرائت ادعیه و مراسم رحلت حضرت زبنب کبری سلام الله علیها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حمیدرضا توسلی رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی استان چهارمحال و بختیاری، با تبریک ماه با فضلیت رجب و اعیاد این ماه و میلاد مسعود مولود کعبه حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام، گفت: ماه رجب آغاز فصل نیایش و بندگی برای آمادگی حضور در ماه شعبان و ماه نزول قرآن ، ماه مبارک رمضان است.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان ادامه داد: در این ایام معنوی آحاد مردم بویژه نسل جوان با حضور در مساجد و تلاوت قرآن ، قرائت ادعیه ، شرکت در حلقه های معنوی معرفتی، بهره مندی از سخنان علما و نوای گرم مداحان اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام ، برای دنیا و آخرت خود توشه‌ جمع‌آوری می کنند و خویش را برای بهره مندی کامل از ماه مبارک رمضان مهیا می سازند.

نائب رییس قشر بسیج مداحان استان، ادامه داد: ایام البیض ماه‌های رجب، شعبان وماه مبارک رمضان،از فضیلت بسیاری برخوردار است ، این ایام فرصت بسیار خوبی برای معنویت‌افزایی با استفاده از نخبگان معنوی جامعه که در مراسم اعتکاف حضوردارند.

نماینده بنیاد دعبل در استان گفت:پیامبر اعظم صلوات الله علیه وآله وسلم،در فضیلت اعتکاف،می فرمایید "معتکف، همه گناهان را در بند می‌کشد.

توسلی ادامه داد:اعتکاف یکی از بازترین مصادیق بندگی در پیشگاه پروردگار علی قادر متعال است دراین مراسم انسان با حضور در مکانی معنوی توفیق انس با خداوند و لذت مناجات راپیدا می کند تا پاسخگوی ندای "این الرجبیون" در قیامت باشند.

نائب رییس قشر بسیج مداحان استان، به برنامه های آموزشی مداحان اشاره کرد و ادامه داد: در سال جاری با هماهنگی و همکاری کانون و بسیج مداحان، برنامه های‌ آموزشی مشترک برگزار و مداحان در جلسات آموزشی با حضور اساتید مجرب و توانمند شرکت خواهند کرد.

مدیراجرایی هیئت رزمندگان اسلام استان، تصریح کرد:بابرنامه ریزی ارزشمندبسیج وهمکاری کانون مداحان استان، از سال گذشته کلاس های آموزش مداحی با حضور برادران و خواهران مداح به صورت هفتگی برگزار شد که امسال هم این کلاس ها ادامه دارد.

توسلی، برنامه های مهم کانون مداحان استان چهارمحال و بختیاری در سال گذشته را نیز یادآوری کرد و گفت: دو مرحله دیدار با مقام معظم رهبری همزمان با فرخنده میلاد با سعادت حضرت زهراسلام الله علیها در روز های آغاز و پایان سال ، اعزام مداحان برادر و خواهر به مشهد مقدس برای حضور در کلاس های آموزشی و بهره گیری از بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا علیه السلام، جلسات خانه مداحان در هر سه شنبه اول ماه در مرکز استان، همایش میثاق با ولایت و دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری،همکاری در برگزاری اجتماع بزرگ عاشورائیان در تاسوعای و عاشورا و نیز اربعین حسینی در سراسر استان،دیداربا پیشکسوتان مداحی،اعزام پیرغلامان به اجلاسیه بندرعباس و همچنین اعزام مداح به برنامه های عمومی ازجمله مراسم معنوی اعتکاف از مهم ترین برنامه های سال گذشته کانون مداحان و شاعران آیینی استان بود.

وی، درادامه گفت:سال گذشته بیش از 120مداح در برنامه ای اعتکاف به اجرای مداحی و قرائت ادعیه پرداختند ‌و امسال نیز با هماهنگی انجام شده،‌مداحان در سراسراستان برای حضور فعال در برنامه های اعتکاف و اجرای مراسم ادعیه و قرائت دعاهایی نظیر؛ توسل، زیارت جامعه کبیره و عاشورا و اعمال ام داود همچنین جشن میلاد حضرت علی علیه السلام و مراسم رحلت حضرت زبنب کبری سلام الله علیها اعزام خواهند شد.

توسلی، افزود: با هماهنگی به عمل آمده، مبلغین و مداحان ضمن اجرای برنامه های معنوی در اجتماع معتکفین برای نهادینه کردن فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی در جامعه نیز تبلیغ می کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار