مسئول بسیج هنرمندان در گفتگو با «بسیج» خبر داد
منتظری گفت: ما در مساجد در سال 96 هسته های هنری ادبی را تشکیل می دهیم که این هسته ها پیوند هنر را با مسجد و مردم افزایش می دهند که موجب افزایش جاذبه های معنوی مسجد به ویژه برای نسل جوان خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۴۵۴۲۷
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
غلامرضا منتظری مسئول بسیج هنرمندان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: بحث اول برنامه های ما رویکرد مسجد محوری سازمان است.

وی افزود: ما در مساجد در سال 96 هسته های هنری ادبی را تشکیل می دهیم که این هسته ها پیوند هنر را با مسجد و مردم افزایش می دهند که موجب افزایش جاذبه های معنوی مسجد به ویژه برای نسل جوان خواهد شد.

مسئول بسیج هنرمندان تصریح کرد: بر اساس این طرح جدید سازمان هر کانون شهرستان ما یک مسجد را به عنوان پایگاه فرهنگی و هنری خود انتخاب می کند و در طول هفته برای نمازگزاران و مراجعین برنامه های هنری و ادبی ارائه خواهد داد.

منتظری بیان داشت: محور دوم برنامه های ما مردمی شدن هنر است چون اعتقاد ما بر این است که اگر با توده های مختلف مردم ارتباط نداشته باشیم مردم از ثمره هنر سودی نخواهند برد بنابراین تلاش شده که اولین اثری که در کانون یا انجمن ها تولید می شود در فضاهایی که مردم حضور دارند باشد مثل مساجد و پارک ها و ساحل و نماز جمعه و مناطق راهیان نور که هنرمندان بسیجی حضور جدی تری داشته باشند.

مسئول بسیج هنرمندان گفت: محور بعدی برنامه ها در 6 تا 9 استان کمیته مرکزی هنری راهیان نور است که با هدف پاسخگویی به انتظارات ادبی و هنری مناطق زیارتی و یادمان های دفاع مقدس راه اندازی می شود.

منتظری افزود: محور بعدی کانون محوری است حدود 400 کانون در سراسر کشور داریم که به عنوان خط مقدم هنری و ادبی ما محسوب می شوند. امسال بیشتر اعتبارات به کانون ها اختصاص داده شده در هر استان بالای 60 تا 70 در صد اعتبارات به کانون های استان تعلق گرفته که رشد از پایین به بالا را داشته باشیم و لایه های مختلف مردم بتوانند از خدمات هنری و ادبی استفاده کنند.

مسئول بسیج هنرمندان گفت: در بخش مرکزی هم در سال 96 دو جشنواره بین المللی خواهیم داشت جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت و جشنواره بین المللی تجسمی مقاومت که برگزار خواهند شد.

ارسال نظرات