مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان گفت: سنگ بنای یک جشنواره بزرگ ملی با رویکرد نقش هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی با عنوان جشنواره ملی موج در هرمزگان نهاده شد که از 26 تا 28 فروردین امسال در چهار بخش فیلم کوتاه، عکس، تئاتر و موسیقی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۴۵۴۴۱
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، منصور اخلاقی‌پور ظهر امروز در نشست کمیته اجرایی جشنواره نقش هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی(جشنواره ملی موج) اظهار داشت: پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل مردم استان هرمزگان در رشته‌های مختلف هنری در کشور کم‌نظیر است و کمتر استانی را سراغ داریم که چنین مجموعه‌ای از ظرفیت‌های هنری را یک‌جا در خود داشته باشد.

وی اضافه کرد: هرمزگان با این ظرفیت هنری نیاز داشت تا یک جشنواره هنری چندجانبه در سطح ملی و حتی بین‌المللی را میزبانی کند که این مهم با پیگیری و حمایت بهزیستی کشور، وزارت کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به میزبانی و تولی‌گری دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس اجرایی شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: ماهیت این جشنواره اثرگذاری بر قشر هنرمندان برای تشویق آنها به تولید آثار هنری با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی ازجمله طلاق، اعتیاد، حاشیه‌نشینی، آسیب‌های نوپدید و ... است که در کنار این هدف به گونه برنامه‌ریزی شده تا آثار برگزیده در مناطق و محلات آسیب‌خیز شهر، بوستان غدیر بندرعباس، پایگاه‌های اجتماعی بهزیستی و زندان‌ها اجرا شود.

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان نیز در این نشست بر کنترل محتوایی آثار برگزیده تاکید کرد و بیان داشت: در کنار نگاه فنی و کارشناسانه به جنبه هنری آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، این آثار به لجاظ محتوایی و از دیدگاه جامعه شناختی و روان‌شناختی نیز مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم بیشترین بازخورد و اثربخشی را در این زمینه داشته باشیم.

مهین عسکری یادآور شد: آثار برگزیده در این جشنواره می‌تواند در آینده مورد بهره‌برداری فرهنگی در مراکز بهزیستی سایر استان‌های سراسر کشور قرار گیرد که در این راستا می‌بایست آثار دسته‌بندی و از دیدگاه مخاطبین خاص بهزیستی ارزیابی شوند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان هرمزگان نیز با بیان اینکه پایگاه‌های اجتماعی بهزیستی جهت اجرای عموم آثار برگزیده، آماده‌سازی شده‌اند تاکید کرد: قطعا ارائه بسته‌های حمایتی با پیوست فرهنگی مناسب می‌تواند بر مددجویان بهزیستی اثرگذاری به مراتب بیشتری داشته باشد که در این رابطه آثار مورد بازبینی مجدد قرار می‌گیرند.

زهرا دارابی خاطرنشان کرد: بسیاری از آثار به ویژه در زمینه فیلم کوتاه و عکس، قابلیت انتشار در فضای مجازی را دارند که می‌توان از طریق این شبکه گسترده ارتباطی، پیام جشنواره را به عموم مردم و مخاطبین بیشتری منتقل کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس نیز با بیان اینکه دانشگاه باید زنده باشد، یادآور شد: دانشگاهی زنده است که بتواند با جامعه خود ارتباط برقرار کند که در این زمینه استفاده از زبان هنر یکی از بهترین و گویاترین راه‌های ارتباطی با جامعه پیرامون است.

مهدی باقری گفت: پیگیری برای برگزاری این جشنواره از دوسال قبل کلید خورد که توانستیم با اخذ مساعدت‌های لازم از معاون بهزیستی کشور و پیگیری امور اجتماعی استانداری هرمزگان و اخذ مساعدت از وزارت کشور آن را به سرانجام برسانیم.

دبیر اجرایی جشنواره نقش هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی(جشنواره ملی موج) نیز اذعان داشت: آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره از 28 استان مختلف کشور بوده است که از 11 استان آثار برگزیده وجود دارد و در مجموع بیش از 150 نفر مهمان از سایر نقاط کشور داریم.

رضا کمالی افزود: در بخش‌های فیلم، عکس و تئاتر این جشنواره به صورت ملی برگزار شده و در بخش موسیقی تنها از استان هرمزگان پذیرش آثار داشته‌ایم.

وی گفت: دبیرخانه این جشنواره از اوایل سال 95 دایر و شروع به فعالیت کرده و تلاش کردیم تا در اولین سال برگزاری این جشنواره ملی بتوانیم بالاترین کیفیت ممکن را به اجرا بگذاریم.

ارسال نظرات