عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: باید فضای سینمای ایرانی فضایی اسلامی و به‌دور از فساد و فحشا باشد و تمامی فعالیت‌ها و هنرها طبق چارچوب اسلامی انجام و اجرا شود.
کد خبر: ۸۸۴۵۴۵۰
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حسن رحیم‌پورازغدی شب گذشته در مراسم اختتامیه مرحله دوم جشنواره «مسجدی‌ها» که در سالن صبای صداوسیمای خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری مسابقات و فعالیت‌های فرهنگی و هنری مسجدی ما را به 40 سال قبل و سنین نوجوانی برمی‌گرداند و خاطرات سال‌های 56 و 57 ما را در دوران پیروزی انقلاب در مساجد زنده کرد.

وی افزود: نوجوانان آن دوران در مساجد فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و هنری انجام می‌دادند و نخستین تجربه همه ما در عرصه هنری در مساجد شروع شده و هنرهای دینی، انقلابی، سیاسی، شعرخوانی، سرود، نویسندگی، خوشنویسی، خطاطی، نقاشی و تئاتر در مساجد شکل گرفت و هنرهای برخی مساجد به‌گونه‌ای قوی و ماندنی بود که در سطح کشور به عنوان مسجد نخبه‌پرور مطرح هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در عرصه‌های هنری نیروهای تخصصی هنرمند در حد استاندارد و درجه یک که در سطح جهان قابل عرضه باشد کمتر داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: سه مانع جامعه‌شناسی صنف هنرمندان، نظری و تئوری و ساختاری و تشکیلاتی در این رابطه عنوان شده که پس از انقلاب در جهت رفع این موانع تلاش کرده‌ایم و باید از قدرت مسجد برای رفع این موانع استفاده کرد.

رحیم‌پورازغدی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند هنرمند ارزشی آن کسی است که هنر خود را در مسیر دینی و اسلامی معرفی و عرضه کند.

وی با بیان اینکه نداشتن ارتباط موثر، دستورالعمل تشکیلاتی و غیره سبب مایوس شدن فرد علاقه‌مند به فعالیت در عرصه هنر می‌شود، تاکید کرد: دشمن با اقدامات لجستیکی خود در جهت انحراف نخبگان هنری و جذب آن‌ها در مسیر اهداف خودش استفاده می‌کند و با پول و شبکه‌های مجازی با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و نباید کاری کنیم که دشمن به اهداف شومش برسد و باید در جهت تربیت و رشد هنرمند انقلابی در عرصه‌های مختلف حمایت لازم را از هنرمندانمان داشته باشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه باید هنرهای روز انقلابی را به‌خوبی معرفی و عرضه کنیم، بیان کرد: در دهه چهارم انقلاب نباید همانند دوران قبل از انقلاب و دهه اول انقلاب عمل کنیم و متاسفانه در این زمینه ضعف‌هایی داریم و نتوانسته‌ایم از ابزارهایی که داریم به‌خوبی استفاده کنیم و اگر چنین ابزاری در اختیار دشمن بود اقدامات زیادی در جهت تغییر رفتار، افکار و اخلاق هنرمند انقلابی انجام می‌داد.

رحیم‌پورازغدی گفت: کسانی بودند که در دوران نوجوانی و جوانی هنرهای انقلابی زیادی را تولید کردند و به‌جهت آنکه به‌لحاظ معرفتی قوی نبودند و حمایت هم نشدند جذب نیروهای طرف مقابل شدند و هستند کسانی که 30 سال بچه مسجدی بودند و به‌جهت عدم حمایت و بهای لازم به سمت اهداف و برنامه‌های دشمنان سوق پیدا کرده‌اند.

وی افزود: یک مشکل دیگر در حوزه اجتماعی و عدم اعتماد خانواده‌ها به شرایط موجود بوده و والدین نیز از حضور فرزندانشان جلوگیری می‌کنند و معتقدند که محیط هنری جامعه محیط سالمی نیست، اما نباید این موضوع را مطلق کرد و به همه هنرمندان سوق داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه افراد متدین زیادی در میان هنرمندان داریم و این سخن درست و پذیرفته نیست که بگوییم تمامی هنرمندان بد هستند، گفت: به‌جهت آنکه هنر حرفه‌ای در راس اهداف دشمن در مقوله تهاجم‌فرهنگی است باید مراقبت لازم را از فرزندانمان داشته باشیم و نباید اجازه دهیم که افراد فاسد که هیچ امتیاز مثبتی ندارند به عنوان الگوی آن‌ها تبدیل شوند.

رحیم‌پورازغدی با بیان اینکه باید آسیب‌شناسی گذشته را به‌خوبی داشته باشیم تا در داشتن آینده‌ای موفق و کارآمد گام‌های ثمربخشی برداریم، تصریح کرد: زِنا، قمار، شراب و فساد اسلامی معنایی ندارد و تمامی این موارد گناه بوده و در شرع اسلام حرام است.

وی تاکید کرد: امام خمینی(ره) فرمودند ما با سینما مخالف نیستیم، بلکه با فحشا مخالف هستیم و باید فضای سینمای ایرانی فضایی اسلامی و به‌دور از فساد و فحشا باشد و تمامی فعالیت‌ها و هنرها طبق چارچوب اسلامی انجام و اجرا شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها