یک محقق سبک زندگی اسلامی استفاده از «حجامت آلرژیک» را از عوامل بسیار تأثیرگذار برای کاهش حساسیت بهاری عنوان کرد و گفت: حجامت آلرژیک در فصل بهار برای افراد مستعد حساسیت توصیه می‌شود.
کد خبر: ۸۸۴۵۴۵۶
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، احسان میرزایی، کارشناس و محقق سبک زندگی اسلامی ضمن اشاره به حساسیت بهاره از منظر طب سنتی اظهار کرد: بالارفتن سودا در بدن باعث حساسیت‌های فصل بهار می‌شود و در پی آن عکس العمل‌هایی مثل آبریزش بینی و عطسه بروز می کند که طبیعی است.

این کارشناس و محقق سبک زندگی اسلامی ادامه داد: علی‌رغم اینکه برای پیشگیری از بروز آلرژی در طب سنتی توصیه‌های فراوانی شده است، اما برخی از عوامل اصلی ایجاد حساسیت‌ همچون زندگی در شهر و وجود آلودگی هوا، ناسالم بودن آب آشامیدنی، استفاده از پلاستیک و سموم کشاورزی در میوه و سبزی ها و تغییر اکوسیستم شهری قابل کنترل نیست.

میرزایی، با اشاره به اینکه ما لاجرم در شهر زندگی می‌کنیم و نمی‌توانیم جلوی این عوامل را بگیریم تصریح کرد: بنابراین مهمترین عامل برای کاهش عوارض و جلوگیری از حساسیت، اصلاح تغذیه است که اهل بیت علیهم السلام نیز به آن تإکید داشته اند همچنان که حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) می فرمایند: معده خانه بیماری‌ها و پرهیز سرآمد داروها است.

وی در ادامه گفت: برای پیشگیری از حساسیت باید از مصرف غذاهای آلرژی‌زا مثل غذاهای کارخانه‌ای، میوه‌های کال و نارس، توت فرنگی،گوجه سبز ، چغاله بادام و محصولات گلخانه‌ای، انواع فست فودها، سوسیس و کالباس، گوشت گاو و عدسی جلوگیری کرد.

این کارشناس و محقق سبک زندگی اسلامی افزود: همچنین مصرف انواع نوشیدنی‌های گازدار، ماکارونی و غذاهایی که یبوست ایجاد می‌کند نیز از عامل بالارفتن سودا و ایجاد حساسیت در بدن به شمار می‌رود.

میرزایی، استفاده از «حجامت آلرژیک» را از عوامل بسیار تأثیرگذار برای کاهش حساسیت بهاری عنوان کرد و در پایان گفت: حجامت در موازین و طب اسلامی بسیار سفارش شده است و نوع ویژه آن در فصل بهار برای افرادی که مستعد آلرژی هستند توصیه می‌شود که با رعایت اصول قبل و بعد از حجامت درمان بسیار مفیدی به شمار می‌رود.


ارسال نظرات