رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوهرنگ، گفت: 9 مسجد در شهرستان کوهرنگ برای اعتکاف رجبیه در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۸۸۴۵۴۶۷
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام علی نصیری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوهرنگ در گفتگو با خبرنگار ما؛ اعتکاف را یک عمل تربیتی، معنوی و عرفانی دانست و اظهار داشت: اعتکاف فرصتی است که خداوند برای بندگان خود قرار داده است تا مسائل دنیوی را رها و به خود سازی بپردازند.

وی با بیان اینکه اعتکاف زمینه‌ساز رویش معنوی در بعد فردی و اجتماعی است، تبیین کرد: اعتکاف در روز‌های 13 و 14 و 15 ماه رجب در مساجد کوهرنگ برگزار می‌شود که از مهم‌ترین آثار فردی اعتکاف پاکی و نجابت، تقویت اراده، انس با معنویات، تواضع و فروتنی، دوری از غفلت، نزدیکی به خدا و جلب محبت خدا است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوهرنگ از آغاز ثبت‌نام اعتکاف در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: ثبت‌نام از معتکفین از 14 فروردین آغاز شد و تا 19 فروردین ادامه شد که رشد قابل مقایسه ای در قیاس با سالهای گذشته داشته است.

نصیری ویژه برنامه‌های اعتکاف را برگزاری محافل انس با قرآن، برپایی حلقه‌های معرفت و نشست‌های بصیرتی، برگزاری گفتمان‌های دینی، برگزاری مراسم ادعیه خوانی و اقامه نماز جماعت اعلام کرد.

وی به مساجد برگزار کننده اعتکاف در کوهرنگ اشاره کرد و گفت: 6 مسجد برای خواهران و 3 مسجد برای برادران در سه بخش مرکزی، دوآب صمصامی و بازفت در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات