مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کرج « اعتکاف» را فرصت پرورش جسم و جان خواند و گفت: تفکر ، تعقل و تمرکز محور اصلی آئین اعتکاف برای رسیدن به آرامش الهی است.
کد خبر: ۸۸۴۵۴۷۹
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج،  مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کرج اظهار داشت: «اعتکاف» سنت  پیامبر اکرم(ص) و فرصتی بی نظیر برای آینده سازی نسل جوان که به نوعی در ارتباط با معبود شکل می گیرد.


« تفکر ، تعقل و تمرکز» محور اصلی آئین اعتکاف برای رسیدن به آرامش الهی است

 

وی اظهار داشت: ماه رجب ایام شستشوی گناهان و فرصت خوبی است که از مادیات فاصله گرفته و یک خط مستقیمی بین خود و پروردگار ایجاد کنیم و روح خود را تصفیه و زلال نماییم.

 

به گفته این استاد دانشگاه ، هدف از اعتکاف این است که آئینه پروردگار متعال شویم و این مهم امکان پذیر نیست مگر اینکه روح خود را زلال کنیم و به تفکر و تعقل و عبادت بپردازیم.

هاشمی با بیان این مطلب که در بحث اعتکاف یک سری از برنامه ها عمومی است، توضیح داد: برنامه هایی در دانشگاه های بزرگ کشور تحت عنوان اعتکاف دانشجویی به صورت منسجم تر، با برنامه ریزی دقیق و به طور کلی جنس فرهیخته ای از مردم، اساتید و دانشجویان در آن حضور دارند.

 

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه ازاد کرج اظهار داشت: ۶۰۰ نفر از خواهران دانشجو در اعتکاف ثبت نام کرده اند و برادران که به صورت یک‌دست در مصلی کرج برگزار خواهد شد ٨۰ نفر هستند.

 

وی در خصوص برنامه هایی که به مناسبت اعتکاف در دانشگاه برگزار می شود بیان کرد: در این آئین اساتید معارف و مشاوره بین دانشجویان حضور دارند. همچنین مداحان و سخنرانان اهل فن و تشکیل حلقه های معرفتی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

 

وی عنوان کرد: تعداد دانشجویان که در دانشگاه خوارزمی ثبت نام کرده‌اند۲۷۰نفر، دانشگاه آزاد اسلامی کرج۲۳۰ نفر و دانشگاه پیام نور۱۲۰ نفر است.

 

هاشمی با اشاره به این مطلب که آثار اعتکاف فراوان است، توضیح داد: یکی از معضلات امروز نگرانی‌، استرس‌ و عدم آرامش روانی است و در این میان یکی از آثار زیبای اعتکاف آرامش بخشی است چرا که تفکر ، تعقل و تمرکز در آن محقق می شود.

 

وی در پایان تصریح کرد: معتکفین در مراسم اعتکاف نماینده مردم هستند پس در حق همه دعا کنند و کسانی که نمی توانند در این آئین شرکت کنند در همان محیط کاری شئونات اعتکاف را به خود بگیرند و از مادیات فاصله گرفته و از برکات این ماه بهره‌مند شوند.


منبع: خبرگزاری شبستان


ارسال نظرات