کارشناس مذهبی در گفتگو با «بسیج»:
حجت الاسلام خوش خلق گفت: در رابطه با علم، عدالت، شجاعت، عبادت، جود، زهد و صبر ایشان مطلب فراوان است و حضرت علی (ع) میزان العمال است یعنی اعمال مومنان با حضرت علی (ع) سنجیده می شود.
کد خبر: ۸۸۴۵۵۲۲
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
حجت الاسلام خوش خلق کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: در ماه مبارک رجب یکی از مناسبت های مهم 13 رجب مصادف با میلاد با سعادت مولی الموحدین مولا علی (ع) قرار دارد که این روز مشهور به روز مرد و پدر است.

وی افزود: آیات زیادی در قرآن در شان حضرت علی (ع) داریم به عنوان نمونه در آیه 55 سوره مبارکه مائده آمده "اِنِّما وَليُّكُمْ اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمُونَ الصلَّوهَ وَ يُؤتُونَ الزَّكاهَ وَ هُمْ راكِعُونَ"؛ ولي و سرپرست و رهبر شما تنها خدا است و پيامبر او ، و آنها كه ايمان آورده‏اند و نماز را بر پا مي‏دارند و در حال ركوع زكات مي‏پردازند. بسياري از مفسّران و محدثان در شأن نزول اين آيه نقل كرده ‏اند كه اين آيه در شأن علي (ع) نازل شده است .

حجت الاسلام خوش خلق با اشاره به آیه 274 سوره مبارکه بقره گفت: "الَّذینَ یُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ بِاللَّیْلِ وَ النَّهارِ سِرًّا وَ عَلانِیَةً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ لا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ"؛ کسانى که اموال خود را در شب و روز نهان و آشکارا انفاق کنند، آنان را نزد پروردگارشان پاداش نیکو خواهد بود و هرگز از حادثه آینده بیمناک و از امور گذشته اندوهگین نخواهند شد. این آیه نیز در شان امیرالمومنین علی (ع) است.

وی ادامه داد: در مورد کیفیت ولادت حضرت علی (ع) همه می دانند که ایشان در خانه خدا متولد شدند مادر بزرگوارشان فاطمه بنت اسد بعد از دعا و مناجات کنار کعبه دیوار کعبه شکافته می شود و ایشان داخل خانه خدا می روند و دوباره دیوار به حالت اول بر می گردد و بعد از سه ور زفاطمه بنت اسد در حالی از خانه کعبه خارج می شوند که فرزندی به بغل دارند که از طرف خدا علی (ع) نام گرفته است.

این کارشناس مذهبی بیان داشت: در رابطه با علم، عدالت، شجاعت، عبادت، جود، زهد و صبر ایشان مطلب فراوان است و حضرت علی (ع) میزان العمال است یعنی اعمال مومنان با حضرت علی (ع) سنجیده می شود.

ارسال نظرات