کارشناس رسانه‌های دیجیتال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:
مدیران کانال‌های تلگرامی با بیش از ٥ هزار عضو باید در سامانه ساماندهی کانال‌های تلگرامی ثبت‌نام کنند تا بتوانند به فعالیت قانونی خود ادامه دهند.
کد خبر: ۸۸۴۵۵۴۲
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، کارشناس رسانه‌های دیجیتال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با تاکید بر این مطلب ادامه داد: همه مدیران کانال‌هایی که بیش از ٥ هزار عضو دارند باید در سامانه "سرآمد و ساماندهی" تعیین شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی‌های www.samandehi.ir و www.saramad.ir ثبت‌نام کنند تا کدی به نام «شامد» (شناسه الکترونیکی محتوای دیجیتال) به کانال تلگرامی ثبت شده آنان تعلق گیرد.

اکبر نوری افزود: این ثبت‌نام به صورت کشوری بوده و همه امور آن به شکل اینترنتی انجام می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: با مراجعه به سامانه سرآمد، فقط ثبت‌ مشخصات مدیر و کانال‌ تلگرامی انجام می‌گیرد و مجوزی ارائه نمی‌شود.

کارشناس رسانه‌های دیجیتال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به پیامد عدم ثبت‌نام کانال‌های مذکور، گفت: هنوز دستورالعملی در این خصوص نیامده ولی در صورت عدم ثبت‌نام، مدیران کانال باید پاسخگوی عمل خود باشند.

اکبر نوری با اشاره به امتیازاتی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ثبت‌کننده‌های این کانال‌ها قائل شده است، تصریح کرد: این ثبت که با صدور یک کد یونیک و منحصر به فرد برای ثبت‌کننده کانال صورت می‌گیرد، به منزله برخورداری کانالِ به ثبت رسیده، از مجوز تبلیغات نیز هست.

گفتنی است، ششم آذرماه سال گذشته، بر اساس بند یک مصوبه نشست سی و چهارم شورای عالی فضای مجازی با موضوع «انتشار انبوه محتوا در شبکه‌های اجتماعی و نیز در راستای صیانت از حقوق شهروندی و مالکیت معنوی دارندگان محتوای دیجیتال در فضای مجازی»، لازم شد تمامی صاحبان کانال و خدمات مشابه آن در تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی فعال در کشور که بیش از پنج هزار عضو و کاربر دارند، نسبت به ثبت کانال خود اقدام کنند. برای این کار مهلت مشخصی در نظر گرفته شد که در پایان این مهلت در ١٥ اسفندماه، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال از احراز هویت حدود نیمی از کانال‌های تلگرامی با بیش از پنج هزار عضو، در کشور خبر داد، به گفته وی تعداد کانال‌های ثبت شده تا این تاریخ از مرز ۵۵۰۰ مورد گذشت.

ارسال نظرات