سهمیه ایجاد اشتغال برای سال جاری در استان حداقل دو برابر هدف‌گذاری شده است و در این راستا میزان اثرگذاری سایر دستگاه‌ها به‌ویژه بانک‌ها در ایجاد اشتغال مددجویان بسیار مهم است.
کد خبر: ۸۸۴۵۵۵۷
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با رئیس سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان زنجان بابیان اینکه توسعه مشارکت‌های مردمی باهدف جذب منابع مالی برای خدمت‌رسانی به خانواده‌های زیرپوشش از اولویت‌های مهم کاری این نهاد است، گفت: همکاری خیران زنجانی در سال 95 در این بخش مطلوب و اثربخش بوده است .

هدایت صفری با اشاره به کمک 274میلیارد و 500 میلیون ریالی مردم زنجان به کمیته امداد در سال 95، افزود: با همراهی روحانیت به‌ویژه ائمه جمعه ، مسئولان استانی و فضاسازی رسانه‌ای صداوسیما و خبرگزاری‌ها و همت مردم زنجان برنامه پیش‌بینی‌شده استان در بخش مشارکت‌های مردمی 122 درصد تحقق‌یافته است .

وی در ادامه میزان زکات جمع‌آوری‌شده در سال گذشته در استان را نزدیک به 85 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : با تحقق 112 درصدی برنامه ابلاغی شورای مرکزی زکات و رشد 49 درصدی نسبت به سال 94 استان زنجان حائز رتبه پنجم کشوری در این بخش شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه یکی از زمینه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی حضور مردم در برنامه‌های این نهاد است ، اظهار کرد : بستر مساعدی برای انجام کارهای خیر در زنجان فراهم است و زمینه‌سازی برای حضور خیران در کمک به خانواده‌های نیازمند از اولویت‌های مهم کاری کمیته امداد است .

صفری یکی دیگر از رویکردهای اصلی کمیته امداد را توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش با محوریت اشتغال اعلام کرد و افزود : با همین رویکرد و در سال گذشته تعداد 2هزار و 248 شغل برای مددجویان ایجاد شد .

وی با اشاره به اینکه در فرآیند ایجاد اشتغال برای مددجویان استعداد سنجی ، مهارت‌آموزی ، ایجاد شغل ، نظارت فنی بر طرح‌های اشتغال و بازار سازی و بازاریابی به‌عنوان 5 مؤلفه اصلی برای پایداری این طرح‌ها در نظر گرفته می‌شود ، ادامه داد: طی سال 95 بیش از 6 هزار و 400 نفر ازمستعدین اشتغال از آموزش‌های مرتبط بامهارت آموزی بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه سهمیه ایجاد اشتغال برای سال جاری در استان حداقل دو برابر هدف‌گذاری شده است ، افزود : میزان اثرگذاری سایر دستگاه‌ها به‌ویژه بانک‌ها در ایجاد اشتغال مددجویان بسیار مهم است.

ارسال نظرات