اخلاق انتخاباتی یکی از مصادیق اخلاق کاربردی است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه ای داشت.
کد خبر: ۸۸۴۵۵۵۸
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرماندار زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه در مقدمه ابلاغیه اقتصاد مقاومتی به نقش تمامی قوا در اقتصاد مقاومتی اشاره شده است، اظهار کرد: در ابلاغیه سیاست های اقتصاد مقاومتی آمده است که باید قوای کشور بی درنگ با زمان بندی مشخص اقدام به اجرای آن نمایند. اینکه تنها دولت را در موفقیت یا عدم موفقیت آن مسئول بدانیم به دور از انصاف خواهد بود.

رسول بیات افزود: برخی از بندها به اهمیت دیپلماسی سیاسی و منطقه ای برای تسهیل در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی اشاره دارد. در این راستا می توان به بند 11 آن اشاره کرد که استفاده از دیپلماسی برای اهداف اقتصادی تاکید شده که در انزوا نمی توان به اهداف اقتصاد مقاومتی دست یافت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به رعایت اخلاق در انتخابات باور داریم، اظهار داشت: اخلاق انتخاباتی یکی از مصادیق اخلاق کاربردی است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه ای داشت.

فرماندار زنجان تصریح کرد: باید قواعد و مراودات کلی در خصوص انتخابات را مورد توجه قرار داد. اخلاق انتخاباتی مصادیقی دارد که می توان به عدم پرونده سازی، حق الناس بودن رای مردم، اصل برائت و عدالت، عدم اتخاذ تصمیم فراتر از قانون و رعایت اصل بی طرفی در انتخابات از جمله آن ها هستند.

رسول بیات افزود: مردم برای انتخاب کاندیدای مورد نظر خود از هر گرایشی آزادی عمل دارند که امید است کاندیداها و رای دهندگان با حرکت در مدار قانون، حماسه و نشاط سیاسی مناسبی را رقم بزنند.

فرماندار زنجان گفت: از یک هزار و 453 نفر کاندیدا 309 نفر در حوزه شهری ثبت نام کرده اند و از این تعداد نیز 271 نفر مربوط به شورای شهر زنجان بوده و 52 نفر از ثبت نام کنندگان نیز بانوان هستند. در این دوره از انتخابات شاهد رشد 16 درصدی در تعداد ثبت نام کنندگان هستیم.

وی در ادامه اظهار داشت: فراوانی مدرک تحصیلی در بین ثبت نام کنندگان مربوط به دوره کارشناسی است. همچنین به احتمال قوی انتخابات شورای شهر زنجان به صورت تمام الکترونیک برگزار می شود.

فرماندار زنجان خاطر نشان ساخت: انتظاری که از شوراهای شهر داریم تقویت مدیریت محلی و تشکیل مدیریت واحد شهری است. شوراها نهادهایی هستند که در کشور ما نسبت به دنیا عمر کمتری دارند و دوران کودکی خود را سپری می کنند. از این رو وجود مشکلات و تنگاها در این بخش قابل پیش بینی است.

ارسال نظرات