مصاحبه اختصاصی صبح مغان با نادر شادی از فعالان اقتصاد مقاومتی در عرصه پرورش ماهیان گرم آبی که در روستای خانعلی کندی از توابع شهرستان بیله سوار فعالیت میکند.
کد خبر: ۸۸۴۵۵۶۸
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار به نقل ازپایگاه خبری صبح مغان، نادر شادی یکی از جوانان شهرستان بیله سوار ساکن در روستای خانعلی کندی است که توانسته با دریافت تسهیلات ویژه اقتصاد مقاومتی از بسیج سازندگی علاوه بر اشتغال و کار آفرینی خود موجب افزایش تولید ماهی در منطقه باشد.
 
مصاحبه صبح مغان با این فعال اقتصادی را در ادامه می بینید.
 
صبح مغان: لطفاًخودتان را معرفی کنید و بفرمایید در حال حاضربه چه کاری مشغول هستید؟
 
اینجانب نادر شادی در زمینه پرورش ماهیان گرمابی در روستای خانعلی کندی از توابع شهرستان بیله سوارمشغول به کار اقتصادی هستم.
 
بنده ماهیان گرمابی را راهکار مناسبی برای اجرای اقتصاد مقاومتی می دانم و لذا این نوع پرورش علاوه بر افزایش میزان تولید و سهمی که بر تولید ملی ایجاد می کند می تواند عملی ترین راهکار برای پیاده سازی منویات رهبری در اقتصاد مقاومتی و کمک به تولید باشد.
 
 
صبح مغان: فعالیت خودتان را از چه سالی شروع کرده اید؟
 
جرقه کار پرورش ماهی گرمابی در سال 88 زده شد و به صورت جدی نیز از سال 89 آغاز به کار کردم.
 
اگر نهادها حمایت‌ های لازم را انجام دهند این طرح‌ها قابل گسترش است و با رونق آن علاوه بر رفع مشکل بیکاری جوانان، به راحتی می ‌توان در برابر هجمه ‌های اقتصادی دشمنان مقاومت کرد.
 
 
صبح مغان: آیا فعالیت خودتان را به تنهایی شروع کرده اید؟ یا سازمان و نهادی از شما حمایت کرده است؟
 
بله این کار را به تنهایی آغاز کردم اما خانواده نیز در این کار همکاری میکنند و ابتدا اداره شیلات مبلغ 7 میلیون تومان تسهیلات اهدا کرد و در سال 93 حمایت های ویژه ای از طریق بسیج سازندگی سپاه ناحیه بیله سوار صورت گرفت اگرچه در ابتدا نگرانی بسیاری از بازار کار و سرمایه گذاری در این زمینه داشتم ولی در سایه حمایت ها و تسهیلات مناسب بسیج سازندگی در این زمینه به موفقیت هایی رسیدیم.
 
صبح مغان:درآمد این کار سالانه چقدر است؟ سوددهی این کار سالانه 25 میلیون تومان است .
 
صبح مغان:حمایت بسیج سازندگی چگونه بوده و چه مقدار تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی دریافت نموده اید؟
 
از بسیج سازندگی کمال تشکر و قدردانی را دارم زیرا که حمایت بسیج توانست به کارم رونق بخشد.
 
در این راستا بنده مبلغ 25 میلیون تومان برای توسعه کارم تسهیلات دریافت کردم و از این بابت راضی هستم.
 
 
صبح مغان:برای جوانان علاقمند به این عرصه چه توصیه هایی دارید؟
 
هر چند بازاریابی این کار کمی مشکل است اما فعالان اقتصادی باید از سودآوری کم در مراحل ابتدایی ناامید نشوند بلکه با طی کردن مراحل آموزشی و استفاده از تجارب افراد متخصص در این عرصه به فعالیت بپردازند.
ارسال نظرات