خبرهای داغ:
همرزم شهید صیاد شیرازی:

شهید صیاد شیرازی آبروی ارتش جمهوری اسلامی است

پیشکسوت دفاع مقدس و همرزم شهید صیاد شیرازی با اشاره به مجاهدت های این شهید ارتش اسلام در دوران دفاع مقدس گفت: این شهید بزرگوار مایه افتخار و آبرو برای ارتش قهرمان نظام و جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر: ۸۸۴۵۵۷۱
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، نجاتعلی صدق گویا در یادواره شهدای نیروی زمینی ارتش در منطقه مراغه و سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی در تالار سرباز پادگان امام رضا(ع) این شهرستان افزود: شهیدانی چون صیاد شیرازی و بابائی ها موجب شناساندن چهره انقلابی و مجاهد ارتش در دفاع مقدس به آحاد ملت بزرگ ایران شدند.

وی ادامه داد: شهید صیاد شیرازی در دوران غرورآفرین مجاهدت های خود در دوران دفاع مقدس منشا خدمات بسیاری در نیروی زمینی ارتش و نیز ایجاد اتحاد و همبستگی در بین نیروهای مسلح کشورمان بود.

صدق گویا اضافه کرد: این شهید ارتش اسلام در طول جنگ تحمیلی همواره به عنوان نیرویی داوطلب در عرصه ها و صحنه های خطیر از گردنه های کردستان تا مناطق عملیاتی جنوب کشور در مسیر پاسداری ار حریم میهن اسلامی مجاهدت ها کرد و در این راه زحمات بسیاری متحمل شد.

وی با اشاره به کسب مدارج نظامی توسط این شهید در دوره های مختلف گفت: وی در طول سال های خدمت بارها در دوره های مختلف چه در داخل و چه در خارج از کشور همواره رتبه برتر را کسب کرد و موجب افتخار این مرز و بوم بود.

صدق گویا افزود: در زمان شکل گیری انقلاب شکوهمند اسلامی شهید صیاد شیرازی هدایت همرزمان خود در ارتش را در مسیر انقلاب بر عهده داشت و در این راه همواره مشکلات را به جان می خرید.

وی با اشاره به تلاش های شهید صیاد شیرازی در ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی این شهید نقش مهمی در شکل گیری و ایجاد وحدت بین نیروهای مسلح و نیز فرماندهی عملیات هیا غرورآفرین و بزرگ در هشت سال دفاع مقدس داشت.

صدق گویا اضافه کرد: در جریان عملیات مرصاد نیز این شهید به همراه سایر نیروهای ارتشی، سپاه و مردم توانست در این عملیات نیروهای منافقین را که قصد ضربه زدن به میهن اسلامی را داشت، قلع و قم کند.

وی با اشاره به سالروز شهادت این امر ارتش اسلام گفت: شهید صیاد شیرازی پس از ارتقا به سمت جانشینی ستاد مشترک نیروهای مسلح در 21 فروردین سال 78 به همرزمان شهیدش پیوست.

وی با اشاره به هفته ارتش گفت: تدبیر امام راحل در جلوگیری از انحلال ارتش در سال های اول پیروزی انقلاب موجب اقتدار آن و شکل گیری و موفقیت های بزرگ در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن در صیانت از کیان میهن اسلامی بود.

فرمانده پادگان امام رضا(ع) مراغه نیز در این آیین گفت: هفته ارتش یادآور مجاهدت های شهدا و رزمندگان ارتش اسلام در حفاظت از میهن و نظام اسلامی بود.

احمد ولی نژاد افزود: هفته ارتش فرصت مناسب برای بازشناساندن این مجاهدت ها در هشت سال دفاع مقدس برای آحاد ملت بزرگ ایران است.

مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت و تقدیم بیش از یک هزار و 400 شهید در دوران هشت سال دفاع مقدس در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها