مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در زنجان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در زنجان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۴۵۵۹۳
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان هر سال برنامه‌های قرآنی مختلفی را اجرایی می‌کند که از جمله آن برگزاری مسابقات قرآنی است.

حجت‌الاسلام احمد نیکنام با اشاره به اینکه امسال نیز چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مهلت ثبت‌نام در این مسابقه تا 31 فروردین‌ماه است.

وی با بیان اینکه مدارک لازم برای ثبت‌نام در این مسابقات کپی کارت ملی و یک قطعه عکس 3*4 است، اضافه کرد: علاقه‌مندان به صورت حضوری و با مراجعه به اداره اوقاف شهرستان‌ها و یا از طریق سایت quraniran.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به رشته‌های در نظر گرفته شده برای برگزاری این مسابقات تصریح کرد: رشته حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل و حفظ موضوعی کل قرآن کریم رشته‌های بخش حفظ کل قرآن کریم هستند.

نیکنام تصریح کرد: مسابقات در رشته حفظ در دو بخش خواهر و برادر برگزار خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین به رشته‌های قرائت قرآن کریم نیز اشاره کرد و گفت: رشته قرائت تحقیق تا مرحله کشوری برای خواهران و مرحله بین‌المللی برای برادران و رشته قرائت ترتیل نیز تا مرحله کشوری برای خواهران و مرحله بین‌المللی برای برادران برگزار خواهد شد.

نیکنام همچنین از برگزاری مسابقات در رشته‌های معارفی نیز خبر داد و افزود: رشته حفظ حکمت نهج‌البلاغه در بخش‌های شهرستانی، استانی و کشوری که شامل حفظ و معارف 80 حکمت از نهج‌البلاغه در بخش شهرستانی و حفظ و معارف 110 حکمت از نهج‌البلاغه منابع این رشته است.

وی ادامه داد: در همین بخش تفسیر قرآن کریم نیز در بخش شهرستانی تفسیر سوره‌های یوسف و رعد بر اساس تفسیر نمونه، تفسیر سوره‌های یوسف و رعد و ابراهیم بر اساس تفسیر نمونه، تفسیر سوره‌های یوسف و رعد و ابراهیم بر اساس تفسیر نمونه و المیزان انجام خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین به رشته‌های جشنواره‌ای مسابقات قرآن کریم نیز اشاره کرد و گفت: رشته‌ دعاخوانی، اذان، مقتل‌خوانی گروهی قرآن کریم، هم سرایی دو یا چندزبانه، آثار کوتاه رسانه‌ای و انشاد انفرادی است.

وی با اشاره به اینکه رشته دعاخوانی برای هر دو بخش خواهران و برادران برگزار خواهد شد، اضافه کرد: رشته اذان تا مرحله کشوری صرفا برای برادران و رشته‌های مقتل‌خوانی گروهی قرآن کریم، همسرایی دو یا چندزبانه، آثار کوتاه رسانه‌ای و انشاد انفرادی نیز با ارسال اثر به سازمان اوقاف برگزار و به نفرات برتر جوایزی اهدا می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: افرادی که سن آنها زیر 18 سال بوده ولی دانش‌آموز نیستند، نیز می‌توانند در مسابقات بزرگسالان و دانش‌آموزان بالای 18 سال نیز در مسابقات دانش‌آموزی شرکت کنند.

وی افزود: طلاب حوزه‌های علمیه و دانشجویان صرفا در طول مدت تحصیل و سربازان در طول مدت خدمت نظام وظیفه با ارائه گواهی معتبر می‌توانند در شهرستان محل تحصیل یا خدمت ثبت‌نام کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار