طی سالی که گذشت به مؤسسات و فعالان قرآنی استان یزد ۵۳ مورد تسهیلات وام قرض‌الحسنه جمعا به ارزش ۱۴۰ میلیون تومان اعطا شد.
کد خبر: ۸۸۴۵۶۸۱
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسين شايق، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی، مردمی یزد در گفت‌وگو با روابط عمومی اتحادیه قرآنی، با اشاره به گزارشی از عملکرد این اتحادیه در سال ۹۵، گفت: دوره‌های آموزش عمومی قرآن در سطوح متوسطه و تخصصی شامل آموزش قرائت سطح یک، دو، سه، چهار و پنج، مفاهیم سطح یک، دو و سه ، قرآن پیش‌دبستانی، آموزش قرائت نماز با عنوان «با قرآن در زلال اعتکاف»، آموزش قرآن کارگزاران حج و زیارت و آموزش کارکنان دولت در سال ۹۵ برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین آموزش استعدادهای قرآنی، راه‌اندازی جلسات حفظ محوری و مردمی، حفظ نیم و یک جزء قرآن و آموزش حفظ سور منتخب و کل قرآن، برپایی همایش حافظان و راه‌اندازی حلفه‌های تفسیر از دیگر دوره‌هاییست که می‌توان به آن اشاره کرد.

شایق اضافه کرد: در کنار این دوره‌ها، طرح‌های تربیت آموزشیار روخوانی و روان‌خوانی قرآن، تربیت مربی روخوانی و روان‌خوانی، تربیت مربی تجوید قرآن، تربیت معلم سبک زندگی قرآن اجرا و عملیاتی شد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی یزد با اشاره به برپایی مسابقه قرآنی افق با برنامه‌های متنوع و شاد اظهار کرد: اختتامیه این مراسم با حضور بیش از پنج هزار نفر و مسئولان استانی برگزار شد که طی آن هدایا و لوح سپاس به برگزیدگان اعطا شد.

وی با اشاره به اینکه طی ماه مبارک رمضان نیز طرح با قرآن در رمضان(جزء‌خوانی قرآن) و بینات ۱۹ برگزار شد، اضافه کرد:طرح‌ ایه‌های همدلی(حفظ و مفاهیم سوره مبارکه حجرات) نیز با حضور هزار و ۵۶ نفر شامل ۹۲۶ بانو و ۱۳۰ آقا برگزار شد.

شایق گفت: در طرح حفظ سوره حجرات ۴۱ مؤسسه و ۵۶ مدرس حضور داشتند که تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون طرح ۷۸۰ نفر از بانوان و ۱۰۶ نفر از آقایان شرکت کردند که در نهایت ۷۱۳ نفر از بانوان و ۹۹ نفر از آقایان پذیرفته شدند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی یزد بیان کرد: طرح آیه‌های همدلی طی ۲۰ جلسه همراه با کلاس‌های مفاهیم، حفظ و تثبیت، ارائه محفوظات برگزار شد که مخاطبان تحت نظر معلمان دوره‌ها و با استفاده از رسانه‌های آموزشی، عبارات و آیات مربوطه را حفظ کردند و گواهینامه را دریافت کردند.

وی با اشاره به انعقاد تفا‌هم‌نامه خدمات درمانی سرپایی و بستری اتحادیه با بیمارستان موقوفه گودرز، اظهار کرد: براساس این تفا‌هم‌نامه خدمات درمانی به تمامی افراد تحت پوشش مؤسسات قرآنی استان یزد توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص بخش‌های مختلف مشروط بر اینکه معرفی شدگان دارای پوشش بیمه‌ای و با امتیاز بیمه تکمیلی باشند و همراه با معرفی‌نامه از سوی اتحادیه استان باشند با تخفیف ارائه می‌شد.

شایق اضافه کرد: همچنین در سالی که گذشت بیش از سه هزار و ۵۰۰ جلد قرآن تهیه و میان مؤسسات و خانه‌های قرآن استان یزد با عنوان طرح «نور باران» توزیع شد. از دیگر برنامه‌ها می‌توان به اعزام و برگزاری اردو‌های سیاحتی و زیارتی جامع قرآن به مشهد مقدس، جلسات هم‌اندیشی مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن،کلاس‌های مترجمی زبان قرآن و یادواره شهدای قرآنی و هفتمین همایش جامعه قرانی استان اشاره کرد.

وی بیان کرد: تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی و کتاب دانستنی‌های قرآن با ۵۰ درصدر تخفیف بین مؤسسات و خانه‌های قرآن استان، افتتاح دومین استودیوی تخصصی ضبط صوت و تصویر فعالیت‌های قرانی کشور در مؤسسه ثقلین یزد، برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در مهدیه یزد همزمان با ایام دهه فجر و برپایی بیش از ۱۰ جلسه مشترک بین دو اتحادیه مؤسسات قرآنی و تشکل‌های قرآنی یزد از جمله برنامه‌های سال ۹۵ اتحادیه مؤسسات قرآنی یزد است.

شایق با اشاره به صندوق قرض‌الحسنه اتحادیه اعلام کرد: این صندوق از سال ۸۹ اقدام به پرداخت وام به مؤسسات و فعالان قرآنی استان کرده است که تا کنون بیشاز ۶۰ مؤسسه قرآنی از سوی اتحادیه مؤسسات قرآنی استان یزد وام ۲۰ تا ۳۰ میلیون ریالی دریافت کرده‌اند.

وی گفت: این صندوق بیش از ۱۷۰ عضو در حال حاضر دارد و در سال ۹۵ نیز ۵۳ تسهیلات وام قرض‌الحسنه به مؤسسات و فعالان قرآنی به ارش ۱۴۰ میلیون تومان پرداخت شد. همچنین معرفی قریب ۳۰ مؤسسه برای دریافت تسهیلات وام قرض‌الحسنه به بانک رسالت درمجموع به مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان از دیگر برنامه‌های انجام شده در سالی که گذشت بود.

شایق عنوان کرد: همچنین با توجه به انتشار خبرهای قرآنی استان در پایگاه اینترنتی اتحادیه، این اتحادیه به پایگاه اینترنتی خبری قرآنی استان یزد ارتقا پیدا کرد.

ارسال نظرات