حجت الاسلام سلیمی گفت: به نظر من این فتوای مهم مقام معظم رهبری آن طور که باید و شاید توسط مسئولین جدی گرفته نشد و رسانه ها تا کنون در خصوص این فتوا کاری نکرده اند.
کد خبر: ۸۸۴۵۶۸۸
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۳

حجت الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مجلس شورای اسلامی در مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به فتوای تاریخی امام خامنه ای در ابتدای سال 96 مبنی بر تحریم شرعی و قانونی خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارد؛ گفت: ما اجازه نداریم مسیر را از نظر اقتصادی طوری طراحی کنیم تا کفار دست برتر را در مبادلات و معاملات اقتصادی داشته باشند. همین مسأله منشأ فتوای امام خامنه ای است که در ابتدای سال 1396 در حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) می فرمایند: واردات کالاهایی که در داخل تولید می‌شود به‌ عنوان حرام شرعی، عرفی و عقلی و قانونی است.

وی ضمن انتقاد از کم توجهی مسئولین و رسانه های به فتوای تاریخی و اقتصادی امام خامنه ای افزود: به نظر من این فتوای مهم مقام معظم رهبری آن طور که باید و شاید توسط مسئولین جدی گرفته نشد و رسانه ها تا کنون در خصوص این فتوا کار نکرده اند.

حجت الاسلام با بیان این مطلب که فتوای رهبری یادآور فتوای تحریم تنباکو میرزای شیرازی است، عنوان کرد: این فتوای تاریخی و گره گشایی است و انسان وقتی این فتوا را می شنود به یاد فتوای مشهور میرزای شیرازی می افتد که فرمودند: "الیوم استعمال تنباکو ممنوع است"فتوای میرزای شیرازی هم بر همین اساس بود که فرمودند استعمال تنباکو در حکم محاربه با امام زمان(عج) است.

وی تصریح کرد: مبنای فتوای میرزای شیرازی با مبنای فتوای امام خامنه ای یکی است یعنی همان طور که در آن زمان ممکن بود کفار از طریق واگذاری امتیاز توتن و تنباکوبر مسلمانان سلطه داشته باشند امروز به مراتب وضعیت خطرناک تر از آن زمان است.

حجت الاسلام سلیمی خاطرنشان کرد: ما براین اساس باید این فتوا را جدی بگیریم و در خصوص آن اطلاه رسانی انجام دهیم.فضای عمومی کشور به این سمت پیش ببریم و دولت باید خرید های خارجی را ممنوع کند.این ها مسائل بسیار اساسی و مهمی است که امیدوارم هرچه سریع تر این مباحث جدی گرفته شود.

ارسال نظرات