با حضور گروه جهادی کایرون دانشگاه شمال در منطقه محروم هرمزگان انجام شد:
در روز پایانی اردو های جهادی گروه کایرون دانشگاه شمال(آمل) مازندران، پرچم اهدایی آستان قدس رضوی به گروه جهادی، در بین مردم پرنیمه هرمزگان رونمایی شد.
کد خبر: ۸۸۴۵۶۹۲
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، گروه جهادی کایرون بسیج دانشجویی دانشگاه شمال آمل نوروز امسال در منطقه محروم پرنیمه که یکی از مناطق محروم استان هرمزگان و واقع در بندر خمیر و بخش رویدر این شهرستان است اردوی جهادی هر ساله عید خود را برگزار کرد.

این گروه در بخش‌های هنری و فرهنگی، عمرانی، پزشکی، خدمات درمانی و همچنین در بخش اشتغال‌زایی به فعالیت پرداخت.

از فعالیت‌های فرهنگی این گروه می‌توان به برگزاری جشن‌های مختلف اعم از  جشن سال تحویل و برگزاری کلاس‌های تربیتی برای دانش‌آموزان و کودکان روستا و همچنین رنگ‌آمیزی و نقاشی دیوارها و درب‌های مسجد و مدرسه روستا و برگزاری انواع مسابقات ورزشی و تربیتی برای جهادگران و اهالی محل اشاره کرد.

پروژه کف‌سازی حیاط مدرسه روستا، تکمیل پروژه خانه عالم روستا که از دو سال قبل همین گروه شروع به ساختن کرد، تکمیل پروژه زمین والیبال روستا، دیوارسازی بخشی از خانه‌های محروم، تکمیل و تحویل چهار سرویس بهداشتی، کف‌سازی و سیاه‌کاری آشپزخانه مسجد روستا از فعالیت‌های این گروه در واحد عمرانی است.

در بخش پزشکی و خدمات درمانی هم تیم پزشکی گروه از روز اول با دیدار خانه به خانه و معاینه مردم و تشخیص و تجویز دارو شروع به کار کرد و در انتهای کار دارو ها تحویل مردمان روستا شد.

در بخش اشتغال‌زایی هم استعدادهای مردمان روستا در ساخت صنایع دستی شناسایی شد و در آینده خبرهای خوبی برای این روستا و اهالی آن در راه است.

در آخرین روز‌های اردو نیز، روستا شاهد باران شدید و سیل و آبگرفتگی شد که به همت و بسیج تمامی نیروها با کمک به اهالی روستا آب را از منازل مردم  خارج کردند.

همچنین در روز پایانی اردو، پرچم اهدایی آستان قدس رضوی به گروه جهادی، در بین مردم رونمایی شد. 

گفتنی است گروه جهادی کایرون، بسیج دانشجویی شهید غروی دانشگاه شمال آمل از سال 87 فعالیت‌های جهادی خود را از روستاهای مازندران با ساخت خانه برای محرومان و آبرسانی به این روستاها آغاز کرد. 

در ادامه تصاویری از فعالیت جهادگران گروه کایرون را مشاهده کنید.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها