کارشناس مسائل فرهنگی گفت: متاسفانه بازار عرضه و مصرف بازی‌های رایانه‌ای در داخل هنوز هم از طریق بازی‌های خارجی تأمین می‌شود و هنوز بازار فروش در تسخیر بازی‌های خارجی است و هنوز ما در این عرصه مصرف کننده‌ایم.
کد خبر: ۸۸۴۵۷۰۴
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام حسنی کارشناس مسائل فرهنگی با توجه به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است، گفت: امنیت فضای مجازی مهم ‌ر از فضای حقیقی است.

وی افزود: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی امروزه در ابعاد مختلف زندگی افراد تأثیرگذار بوده و در شکل‌دهی به هویت نقش دارند.

کارشناس مسائل اجتماعی تصریح کرد: بیش از 90 درصد نیاز به اینترنت داخلی است و شبکه ملی اطلاعات که در بسیاری از کشورها وجود دارد موجب جلوگیری از نفوذ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دشمنان استقلال و پیشرفت‌های مادی و معنوی این مرز و بوم است.

حجت‌الاسلام حسنی تصریح کرد: در کشور آمریکا 3 مدل اینترنتی وجود دارد که شامل اینترنت دولتی، نوجوان و بزرگسال می‌شود در جامعه صهیونیستی بیش از 90 درصد شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی فیلترینگ است.

وی افزود: متاسفانه بازار عرضه و مصرف بازی‌های رایانه‌ای در داخل هنوز هم از طریق بازی‌های خارجی تأمین می‌شود و هنوز بازار فروش در تسخیر بازی‌های خارجی است و هنوز ما در این عرصه مصرف کننده‌ایم.

کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی ناشی از استفاده بیهوده از فضای مجازی گفت: در کشور هر ساعت 19 طلاق رخ می‌دهد که درصد بالایی از آن ناشی از آسیب‌های فضای مجازی رها شده و ناامن است.

وی افزود: جدای از منافقین داخلی، بسیاری از مردم و مسئولین در خواب غفلت هستند و ماجرای تلخ آندلس (اسپانیای اسلامی) در حال تکرار است. خوشبختانه در ایام محرم و ماه رمضان به ویژه در شبهای قدر آمار بسیاری از مفاسد و جرایم کاهش پیدا می‌کند و این نشان دهنده این است که جوانان ما نسبت به اعتقادات هنوز پیابند هستند و از فرهنگ اسلامی جدا نیستند باید تلاش شود تا این زمینه در آنان تقویت شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات